Airdog sekojošais drons - 5
Foto: DELFI

Bezpilota lidaparāta projekta "AirDog" kompānijas vadība, paplašinot uzņēmuma komandu, sastapusies ar sarežģījumiem Latvijā atrast pietiekami zinošus darbiniekus, portālam "Delfi" stāsta uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Edgars Rozentāls.

Šobrīd uzņēmumā strādā 26 darbinieki, pārsvarā programmēšanas, elektronikas un ražošanas speciālisti. Komandas kodolu veido vietējie speciālisti, tikai divi darbinieki ir no ārvalstīm – Francijas un ASV. Taču, neskatoties uz pašreizējo uzņēmuma latvisko sastāvu, meklējot jaunus darbiniekus, kompānija saskārusies ar problēmām.

"Izaicinājumi, ar ko ikdienā saskaramies, prasa ļoti dziļas zināšanas fizikā, augstākajā matemātikā un ģeometrijā - ir jāizprot, kāpēc lidaparāti turas gaisā un jāmāk strādāt pie programmatūras izstrādes. Latvijā nav daudz šādu speciālistu, bet tie, kuri ir, strādā uzņēmumos vai institūtos, kur jūtas droši. Mēs esam startaps, tāpēc līdz šim mums bija grūti viņus uzrunāt - par "AirDog" zināja salīdzinoši maz cilvēku, tādēļ kā potenciālā darba vieta netikām uztverti gana nopietni," norāda Edgars Rozentāls.

Kā norāda Rozentāls, otrs aspekts, kas "atsijā" potenciālos darbiniekus, ir lielais darba temps un intensitāte. "Mēs strādājam ar milzīgu atdevi, bet ne visi ir gatavi būt tik aktīvi. Ir daudz lielisku speciālistu, kuru zināšanas robotikā atbilst mūsu vajadzībām, taču viņi ir pieraduši strādāt lēni, darba laikā pārskatīt sociālos tīklus un beigās arī īsti neatbildēt par padarīto. Mums ir citādi - katram "Airdog" darbiniekam ir ļoti augsts atbildības līmenis, katrs atbild par sasniegto. Taču mēs ļoti novērtējam kolēģu ieguldījumu un saprotam, ka nespējam par to atlīdzināt tikai ar algu - tas ir galvenais iemesls, kāpēc darbinieki lēnām top par mūsu partneriem," turpina Rozentāls.

Viņš uzsver, ka visiem "Airdog" darbiniekiem ir augstākā izglītība vai arī viņi ir ceļā uz to - pārsvarā eksaktajās zinātnēs. Daļa darbinieku augstāko izglītību ieguvuši Latvijas augstskolās - LU Datorikas fakultātē vai RTU Datorzinātnes un informācijas tehnoloģijas fakultātē, bet daļa skolojusies ārvalstīs, apgūstot inženierzinātnes Sanktpēterburgā, Glāzgovā un Konkordijas universitātē.

Vēstīts, ka Latvijas uzņēmuma izstrādātie bezpilota lidaparāti sākuši ceļu pie saviem pirmajiem pircējiem. Šobrīd klientiem Eiropā, tostarp Latvijā, un Āzijā nosūtīti jau pirmie lidaparāti, kurus Rozentāls dēvē par "Beta" versiju.

Šī gada sākumā ''AirDog'', kas autonomi seko sportistam un filmē to ar ''GoPro'' sporta kameru, pasaules lielākajā tehnoloģiju un inovāciju izstādē "CES 2015" atzīts par labāko robotu un ieguvis otro vietu ''Best of CES Awards 2015'' balsojumā.

"JIC biznesa inkubatora" uzņēmums SIA "Helico Aerospace Industries", kas izstrādājis bezpilota lidaparātu ''AirDog'', dibināts 2012. gada jūnija beigās, uzņēmuma īpašnieks ir SIA "Innovatio Capital", liecina "Firmas.lv" informācija. Pērn uzņēmums strādājis ar 43 504 eiro apgrozījumu. Kompānijā darbojas inženieru, uzņēmēju, aviācijas un programmēšanas ekspertu komanda, ko vieno un aizrauj aktīvs dzīvesveids un ekstrēmie sporta veidi.

SIA "Innovatio Capital" īpašnieki ir "MSN Holdings" (39%), SIA "Rosenthal Investments" (37%) un SIA "JS Investments". Saskaņā ar "Firmas.lv" datubāzi "MSN Holdinga" īpašnieki līdzīgās daļās ir Jūlija Jerņeva, Gints Vilgerts, Edgars Koškins un Debora Pāvila.

SIA "Innovatio Capital" īpašnieki ir SIA "Rosenthal Investments" (36,56%), SIA "JS Investments" (23,72%), Lielbritānijas uzņēmums "Audrey Consulting LP" (23,72%), SIA "AK Capital" (15%) un SIA "Inspire" (1%).

Saskaņā ar "Firmas.lv" datubāzi "Rosenthal Investments" īpašnieks ir Rozentāls, "JS Investments" īpašnieks ir Jānis Spoģis, "AK Capital" īpašnieks ir Agris Ķipurs, "Inspire" īpašnieks ir Iļja Nevdahs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!