Kā vēsta rekrutēšanas mājaslapas "Glassdoor" aptaujas dati, neparastus bonusus novērtē 57% šīs nozares pārstāvju, bet 80% dotu priekšroku kaut kam interesantam, nevis vienkāršai prēmijai.
Tāpēc nav nekāds brīnums, ka amerikāņu IT kompānijas uzsākušas īstu "bonusu karu", piedāvājot saviem darbiniekiem galvu reibinošus variantus.
Piemēram, "Netflix" darbinieki drīkst iet atvaļinājumā ne tikai "ar viena zvana" palīdzību bez ilgām pārrunām ar kadru daļu, bet arī saņem vienu gadu atvaļinājumā pēc mantinieka vai mantinieces piedzimšanas. ASV iedzīvotājiem, kurus nav izlutinājušas valdības garantijas šajā jomā, tas ir patiešām liels bonuss.
"Twitter" piedāvā saviem darbiniekiem akupunktūras seansus un turpat darba vietā iespēju spēlēt improvizācijas teātri. Par bonusiem kā, piemēram, bezmaksas ēdināšana un neskaitāmas atpūtas telpas mēs pat nerunājam - tas ir standarts šajā industrijā.
Kompānija "Salesforce" katram darbiniekam dāvina sešas dienas apmaksāta atvaļinājuma gadā, kurus viņš var iztērēt brīvprātīgo darbu projektiem (tas netiek pieskaitīts tradicionālajam apmaksātajam atvaļinājumam). Turklāt katrs darbinieks drīkst iztērēt kompānijas 1000 dolārus kādam labdarības projektam.
Zviedru kompānija "Spotify" saviem amerikāņu darbiniekiem sniedz pusgadu garu atvaļinājumu pēc bērna piedzimšanas. Savukārt pēc atgriešanās pirmo darba mēnesi drīkst strādāt sev ērtā režīmā. Kompānija piedāvā segt izdevumus olšūnas iesaldēšanai, lai sieviete varētu visu laiku veltīt darbam un neuztraukties par bērniņa ieņemšanu.
"Airbnb" katram savam darbiniekam dāvina 2000 dolāru gadā, kurus var iztērēt ceļojumos pa visu pasauli un dzīvošanai jebkurā mājā vai dzīvoklī, kas izlikts īrei ar servisa palīdzību.
"PricewaterhouseCoopers" (kas ar IT uztur attiecības caur auditu) ASV katru gadu sedz 1200 dolāru savu darbinieku "studiju parādos".
"Pinterest" arī dāvā saviem darbiniekiem trīs mēnešu atvaļinājumu pēc bērniņa dzimšanas, kā arī mēnesi brīvā grafika.
"Twilio" katram "Kindle" darbiniekam dāvā iespēju bez maksas izvēlēties elektroniskās grāmatas 30 eiro vērtībā.
"Accenture" ASV piedāvā segt izdevumus par dzimuma maiņu un ļoti aktīvi atbalsta LGBT.
"Facebook" katram darbiniekam izmaksā 4000 dolāru lielu bonusu, ja viņa ģimenē gaidāms pieaugums.
Medicīniskās atbalsta programmas izstrādātāji "Epic Systems Corporation" katram darbiniekam, kas nostrādājis kompānijā vairāk nekā piecus gadus, saņem "radošo atvaļinājumu" četru nedēļu garumā.
Savukārt "Adobe" pilnībā slēdz biroju un "piespiedu" kārtā liek darbiniekiem iet atvaļinājumā kādā no decembra nedēļām un vasarā.
Visbeidzot "Google" gadījumā, ja kāds no darbiniekiem mirst, atraitnim tiek izmaksāti 50% darbinieka algas turpmāko 10 gadu laikā.