Eksperimentā, kurā iesaistīti vairāk nekā 330 cilvēku, novērots, ka īpaši bieži tieši draugi mudina ievadīt un pārbaudīt paroli. Bijis pat gadījums, kad paši eksperimenta dalībnieki atklājuši, kā izkrāpuši naudu internetā no kādas video spēles spēlētājiem, izmantojot cilvēku uzticēšanos. Kopumā no uzrunātajiem 37% piekrita ievadīt savu paroli, bet 63% – atteicās.
DDA vadītāja Sanita Igaune stāsta: "Rēķinājāmies, ka būs cilvēki, kas steigā aiz ziņkāres neaizdomāsies, taču šis jau ir bīstams rādītājs. Tas nozīmē, ka trešā daļa sastapto apdraud savu naudu un personīgos datus. Eksperiments uzrādīja vēl kādu negatīvu tendenci – starp vieglprātīgajiem ir daudz jauniešu, tātad skolas un vecāki nestāsta, ka parole ir kā intīma detaļa, kuru nedrīkst nevienam uzticēt."
Sociālās psiholoģijas profesors Ivars Austers skaidro: "Bieži krāpnieki izmanto "ja nerīkosies tūliņ, tad zaudēsi miljonu" principu, steidzinot un liekot izdarīt absurdas izvēles pat apdomīgajiem. Otrs princips ir autoritātes iegūšana, izmantojot svešu vai
izdomātu identitāti – no populārām bankām un tirgotājiem līdz pat valsts iestādēm. Trešais princips – "spiest uz jūtām", jo emocionāli piesātinātos brīžos esam gatavi riskēt vairāk. Reizēm krāpnieki izmanto visus šos elementus kopā. Tāpēc vienmēr visu vajag izpētīt bez steigas un vēsu prātu."
Arī Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents Mārtiņš Bičevskis apstiprina, ka banka nekad nejautātu internetbankas vai karšu datus: "Nav noslēpums, ka krāpnieki reizēm pielāgo savu sūtījumu vai interneta vietņu nosaukumu, logo vai dizainu banku izskatam. Tāpēc cilvēkiem jāatceras, ka bankas nekad nelūgs caur e-pastiem vai uz ielas kaut kur ievadīt savas paroles vai kodus. Ja rodas šaubas, piezvaniet uz savu banku un konsultējieties – tā būs visdrošāk."
Digitālās drošības alianses sociālais eksperiments tika īstenots 18., 24. un 25. maijā pl.12.00-18.00 Vecrīgā, garāmgājējiem piedāvājot pārbaudīt paroles drošumu. Pēc tam cilvēkiem tika atklāts aktivitātes mērķis un izskaidroti drošas digitālās uzvedības principi. Eksperimentā piedalījās 332 respondenti, no kuriem 123 piekrita ievadīt paroli, bet 209 atteicās.