Dienvidfloridas Universitātes profesore Kellija Bērnsa, izanalizējot "Facebook" mobilo aplikāciju, nonākusi pie slēdziena, ka programma patstāvīgi noklausās lietotāju sarunas, lai spētu atspoguļot kontekstuālas reklāmas.
Kā raksta "The Independent", slēptā aplikācijas funkcija parādījusies pirms pāris gadiem. "Facebook" skaidro, ka šī tehnoloģija paredzēta tam, lai iegūtu informāciju "par apkārt notiekošo", attiecīgi kompānija analizē, piemēram, kādas filmas skatās vai kādu mūziku klausās lietotājs. Tas nepieciešams, lai piedāvātu lietotājam par to uzrakstīt.
Bernsa pierādīja, ka aplikācija noklausās arī sarunas, lai atainotu ziņu plūsmas lapā reklāmas ar sarunās pieminēto produktu klāstu. Pētījuma ietvaros profesore ar sarunu biedriem apspriedusi noteiktas tēmas ar atvērtu "Facebook" aplikāciju un pēcāk mājaslapās atklājusi reklāmu, kas atspoguļo sarunās pieminētos jautājumus.