Delfi foto misc. - 51669
Foto: Reuters/Scanpix
Interneta pakalpojumu nozares milzis "Yahoo" trešdien paziņoja, ka 2013. gadā īstenotā uzbrukumā hakeris ieguvis datus par vairāk nekā miljards uzņēmuma e–pasta lietotāju kontiem, raksta izdevums "The Atlantic".

Hakeris ieguva lietotāju vārdus, e–pasta adreses, telefona numurus, dzimšanas datus un piekļuves paroļu fragmentus, ko portāls izmanto, lai pārbaudītu ievadītās paroles pareizumu.

Uzbrukumā daļai lietotāju nozagtas arī atbildes uz drošības jautājumu. Ja tās tiks publicētas, hakeriem būs krietni vieglāk iekļūt lietotāju e–pasta kontiem, brīdina "The Atlantic".

Uzņēmums ir informējis lietotājus, kuru datiem hakeris guva pieeju. Tā kā lietotāji var brīvi veidot vairākus "Yahoo" kontus, nav zināms precīzs kiberuzbrukumā cietušo cilvēku skaits.

Septembrī "Yahoo" paziņoja, ka kopš 2014. gada nozagti aptuveni 500 miljonu lietotāju kontu dati. 2013. gada uzbrukums, par kuru trešdien informēja uzņēmums, nav saistīts ar septembrī atklāto. Tomēr "Yahoo" norādīja, ka uzbrukumu, visticamāk, veicis "tas pats valsts sponsorētais darbonis", kas īstenoja arī 2014. gada uzbrukumu. "Yahoo" nav precizējis, kura valsts bijusi šis sponsors.

Kontu informācijai hakeris piekļuvis, iegūstot lietotāju sīkdatnes (cookies) – nelielas datu kopas, kas serveriem ļauj identificēt lietotāju. "Yahoo" 2013. gada hakera uzbrukumu atklāt palīdzēja drošības iestādes, kas uzņēmumam sniedza arī daļu atgūto datu.

Vēstīts, ka ASV telekomunikāciju kompānija "Verizon" panākusi vienošanos par interneta portāla "Yahoo" iegādi.

Lai gan darījuma cena ir 4,83 miljardi ASV dolāru, trešdien atklātais uzbrukums, iespējams, "Yahoo" darījuma summu samazinās. Jau pēc 2014. gada uzbrukuma "Verizon" devalvēja "Yahoo" vērtību par vienu miljardu ASV dolāru, raksta BBC. "Verizon" paziņojis, ka jaunais uzbrukums norāda uz sistemātiskām "Yahoo" kļūdām, kas neizbēgami ietekmēs plānoto darījumu.

Interneta portāls "Yahoo" jau vairākus gadus pārdzīvo grūtus laikus. Tas saistīts ar sīvo konkurenci ar interneta gigantu "Google" un sociālo tīklu "Facebook".

"Yahoo" akcijas cena kopš 2014. gada beigām ir kritusies par vairāk nekā 40%, samazinoties investoru ticībai uzņēmuma vadītājai Marisai Maijerei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!