izliektie televizo
Foto: DELFI
Dažas nedēļas pēc vienas no pasaulē lielākajām tehnoloģiju izstādēm "Consumer Electronics Show" (CES), kas notika Lasvegasā un ļāva iepazīties ar vadošo elektronikas kompāniju jaunumiem, tehnoloģiju apskatnieki pauduši kritiskus viedokļus par izliekto un 3D televizoru nākotnes tirgus iespējām.

"Gizmodo" komentāru sadaļas redaktore Aleksa Kranza kā viena no pirmajām 2017. gadā asi kritizēja tieši izliekto TV sniegumu, skaidrojot, ka "Samsung" CES laikā kā savu jaunāko flagmani atkal prezentējis plakanekrāna TV "Q9", nevis izliekto TV, kā tas bija 2016. un 2015. gadā.

Līdzīgas tendences, kā norāda Kranza, novērojamas LG un "Panasonic" veikumā, proti, LG CES laikā prezentēja jaunāko "OLED W7" televizoru, kas ir ļoti plāns un teju saplūst ar sienu, kā arī ir pilnībā plakans.

Arī "Panasonic" izstrādātais kompānijas vēsturē otrais "OLED TV" ir tieši plakanekrāna, nevis izliektais, tāpēc, kā uzskata Kranza, kompāniju vidū ir novērojama tendence koncentrēties uz citām tehnoloģiju iespējām, nevis izliekto ekrānu. Viņa norāda, ka tam par iemeslu ir TV skatīšanās pieredze – lai iegūtu labāko skatīšanās leņķi pie izliektā TV, skatītājam ir jāsēž precīzi centrā pret TV, savukārt pārējiem viesiem, kas skatās to pašu video, var nākties zaudēt attēla kvalitāti.

"Visu labu, izliektie TV! Jūs šeit bijāt pāris gadus, un, tehniski runājot, jūs vēl neesat izzuduši. Pagaidām," rakstīja Kranza.

Kritisks komentārs lasāms arī otrdien publicētā "The Verge" publikācijā. Portāla redaktors Nilajs Patels īsā ievadā apraksta, kā, uz labu laimi pērkot, iegādājies "Samsung" izliekto TV, un tādējādi pieļāvis smagu kļūdu. Tālāk rakstā viņa sieva sarkastiski apraksta, kā viņas vīrs, ASV labi zināms tehnoloģiju apskatnieks, nopirka TV, jo tas veikala plauktā vienkārši izskatījās jauns un spīdīgs, un bija izliekts.

Tikmēr viens no populārākajiem "AVSForum" tehnoloģiju blogeriem Marks Henningers savu kritiku veltījis gan izliektajiem, gan 3D televizoriem, sakot, ka to ērai ir pienācis gals.

Arī viņš pēc vairāku nedēļu pārdomām par CES konferenci norāda, ka tajā visi vadošie tirgus spēlētāji kā savus jaunākos flagmaņus prezentējuši plakanekrāna, nevis izliektos TV, kā arī piemin, ka CES konferencē izliektie TV bija sastopami, taču tiem tikusi pievērsta niecīga uzmanība.

Kā vienīgo jomu, kur izliektie ekrāni spēj kalpot savam mērķim, viņš min spēļu pieredzei paredzētos TV, jo šādos gadījumos viens vai divi spēlētāji var ērti atrasties centrā pret TV ekrānu. Ja izliekto TV gribētu skatīties lielāks draugu pulks, tas kļūst sarežģīti.

Henningers arī piemin, ka CES tikpat kā vairs nebija atrodami 3D televizori. Tam par iemeslu Henningers min divus faktorus: pircēji vienkārši nevēlējās skatīties filmas ar 3D brillēm, jo tas varbūt izklausās labi, bet nebija fiziski ērti, kā arī ražotāji nolēmuši lielāku uzmanību veltīt "High Dynamic Range" (HDR) video funkcijām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!