<a rel="cc:attributionURL" href="https://www.flickr.com/photos/goiabarea/5886225374">FACEBOOK(LET)</a> / <a rel="license" href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a>

Sociālo tīklu gigants "Facebook" otrdien paziņoja, ka maina savu nodokļu politiku un no 2018. gada nodokļus maksās valstīs, kurās gūst ienākumus no reklāmas.

Līdz šim "Facebook" lielāko daļu nodokļu maksāja, izmantojot savu Īrijas pārstāvniecību. Tomēr pēdējā laikā vairākas valstis izdarīja spiedienu uz globālajām kompānijām, īpaši sociālo tīklu vietnēm, lai nodokļi tiktu maksāti atbilstoši katrā valstī, kur tieši tiek gūti ienākumi. Tagad "Facebook" paziņojis, ka nodokļu maksāšanas izmaiņas skars visas valstis ārpus ASV, kur atrodas kompānijas birojs.

"Facebook" jaunā nodokļu politika ietekmēs kompānijas maksājumus vairāk nekā 30 valstīs, ieskaitot, Vāciju, Franciju, Spāniju, Itāliju, Poliju, Zviedriju, Beļģiju, Norvēģiju un Nīderlandi.

2014. gadā "Facebook" mazie nodokļu maksājumi kļuva par skandāla iemeslu Lielbritānijā. Tad kļuva zināms, ka Lielbritānijā "Facebook" nodokļos nomaksājis tikai 4327 sterliņu mārciņas, vēsta BBC. 2015. gadā kompānija nodokļus Lielbritānijā nomaksāja jau 4,2 miljonus sterliņu mārciņu, bet pērn tas bija jau 5,1 miljons.

Jaunā nodokļu politika nozīmē, ka "Facebook" būs jārēķinās ar paaugstinātiem nodokļiem tādās valstīs, kā Francija, Vācija un Itālija. Tomēr, kā norāda eksperti, ne vienmēr tas nozīmē lielākus nodokļu ienākumus, jo lielās kompānijas peļņu mēdz arī noformulēt savādāk, lai apietu paaugstinātos nodokļu tarifus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!