Foto: AFP/Scanpix/LETA
Paplašinoties interneta veikalu preču sortimentam, pieaugot loģistikas kompāniju sniegto pakalpojumu ātrumam un operativitātei, būtiski mainās klientu iepirkšanās paradumi – vēl pirms pāris gadiem pirkuma grozos pārsvarā tika likti telefoni, IT preces, sadzīves tehnika, bet šobrīd arvien vairāk klientu interneta veikalu vairs neuzskata par savu galveno partneri tikai IT produktu iegādei, norāda interneta veikalu "1A" (SIA "Mobilukss") valdes loceklis Mareks Zuika.

E-komercija turpina strauju izaugsmi ne tikai Latvijā, bet visā Baltijā kopumā. Lielākais pieaugums vērojams zoo preču (+171%), datoru komponenšu (+103%), kā arī mājai, dārzam, remontam (+80%) preču kategorijās, liecina "1A" apkopotās iepirkšanās tendences 2018. gada pirmajos trijos mēnešos. Tieši datoru komponenšu un tīkla produktu pieaugums par vairāk nekā 100% pret pērno gadu skaidrojams ar kriptovalūtu strauju kursa pieaugumu pasaulē, kas savukārt izraisījis lavīnveida pieaugumu pēc atbilstošās tehnikas, skaidro Zuika.

Savukārt lielāko kritumu piedzīvojusi fototehnikas un optikas preču kategorija (-23%). Moderno tehnoloģiju attīstība ir atbilde, kāpēc tieši šī kategorija šobrīd nepiedzīvo savus spožākos laikus – mūsdienās tālrunis un planšetdators nereti aizstāj fotoaparātu un video kameru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!