helio
Foto: DELFI

Šā gada jūnijā "Lattelecom" uzsāka Interaktīvās TV klientu migrāciju uz "Helio" interaktīvo televīziju – televīzijas vidi, kas sniedz mūsdienīgāku TV skatīšanās pieredzi, ļaujot saturu lietot un pārvaldīt vairākās ierīcēs, neatkarīgi no paša atrašanās vietas, un piedāvā satura rekomendācijas. Šobrīd jau vairāk nekā puse Interaktīvās TV klientu visā Latvijā kļuvuši par "Helio iTV" skatītājiem. Kompānijas pārstāvji portālam "Delfi" skaidro, ka daļa nepilnību televīzijas darbībā ir novērstas, bet aizvien tiek veikti vairāki pārejas darbi.

Pēc jaunās televīzijas darba uzsākšanas soctīklos bija atrodamas kritiskas piezīmes par jaunā produkta tehnisko funkcionalitāti. Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka visas nepilnības vēl nav novērstas.

"Jauna risinājuma izveide nekad nebūs pilnībā pabeigts produkts – izmaiņas un uzlabojumi tiek ieviesti nepārtraukti," sacīja uzņēmuma preses pārstāve Lāsma Trofimova.

Savukārt uzņēmuma kompānijas izklaides un komunikāciju pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Stroda iezīmē, kādi paveicamie darbi vēl ir atlikuši.

"Lielākoties esošās Interaktīvās TV skatītāju pirmajā brīdī pārsteidz ierastās TV vides maiņa, kas prasa citādas darbības kā tas bija ierasts līdz šim. Piemēram, arhīva atrašanu, citādo TV programmas izskatu, savu kanālu sarakstu izveidošanu. Klientu ērtībai šobrīd pirmajā logā, kas redzams līdz ar TV ieslēgšanu, ir izveidots īsceļš uz jaunākajiem ierakstiem un video pamācībām. Sākotnēji tika novērotas arī atsevišķas tehniskas nepilnības arhīva/ ieraksta darbībā, kas šobrīd tikušas novērstas," skaidro Alika-Stroda.

Viņa norāda, ka pēc klientu ierosinājumiem tiem, kuriem ir būtiski ar katru atsevišķu pogas klikšķi pārslēgt kanālus, vienlaikus ekrānā mainot TV kanālus, uzņēmums piedāvā iespēju bez maksas apmainīt vecāko modeļu pultis ("Motorolla") pret jaunu kādā no "Lattelecom" veikaliem.

"Ņemot vērā klientu aptauju rezultātus, jau tuvākajā laikā tiks izstrādāts, ka "back" jeb "atpakaļ" poga atgriež skatītāju iepriekš vērotajā TV kanālā, tiks samazināts vairāku skatu caurspīdīgums ērtākai redzamībai – strādājam pie tā, lai izvēlne būtu vieglāk salasāma, darbojamies pie paplašināta kanālu saraksta ieviešanas, kā arī veiktas citas izmaiņas klientu ērtībai," solīja uzņēmuma pārstāve.

Viņa arī sacīja, ka pāreja uz "Helio iT" arvien notiek, bet jautājumu par izmaksām nevar komentēt, "jo šī ir konfidenciāla informācija."


"Lattelecom" konsolidētais apgrozījums pērn bija 195,67 miljoni eiro, kas ir par 1,1% jeb 2,4 miljoniem eiro vairāk nekā 2016. gadā, savukārt tā konsolidētā peļņa palielinājās par 26,4% jeb 8,5 miljoniem eiro, sasniedzot 40,7 miljonus eiro. Vienlaikus "Lattelecom" grupas EBITDA pērn bija 69,1 miljons eiro, saglabājoties 2016. gada līmenī.

Uzņēmums ne reizi vien izpelnījies kritiku par Krievijas propagandas kanālu iekļaušanu savā kanālu piedāvājuma pamatpakā. Aizvadītās nedēļas trešdienā uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Gatis Kokins "RīgaTV 24" raidījumā "Preses klubs" apgalvoja, ka uzņēmums šos kanālus diezin vai izslēgs no piedāvājuma: "Sagaidīt, ka mēs kā komerciāls uzņēmums to vienkārši darām paši proaktīvi, ir ļoti mazvarbūtīgi, jo lielākā daļa mūsu klientu – apmēram trīs ceturtdaļas klientu – izsakās ļoti negatīvi par varbūtību, ka viņu pamatpakā varētu nebūt šo te Krievijas kanālu."

"Lattelecom" grupā ir uzņēmumi "Lattelecom", "Lattelecom BPO", "Citrus Solutions", "Lattelecom Technology", "Media 360" un "Baltijas Datoru akadēmija". "Lattelecom" pieder 23% SIA "Latvijas Mobilais Telefons" daļu. "Lattelecom" pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Dānijā reģistrētajam "Telia Company" meitas uzņēmumam "Tilts Communications" (49%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!