Pēdējā gada laikā "Revolut" arvien vairāk resursu un uzmanības veltīja datu analīzes un inženierijas funkciju pilnveidošanai un speciālistu meklēšanai. Uzņēmums to dara ar nolūku savienot šīs divas sfēras, lai būtu iespējams automatizēt, paātrināt un uzlabot risinājumus, izvērtējot iespējamos naudas atmazgāšanas un karšu datu zādzību gadījumus.
"Mums ir divi mērķi – garantēt savu klientu drošību un nodrošināt drošu uzņēmuma eksponenciālo augšanu", stāsta "Revolut" uzņēmējdarbības izplatības vadītājs Andris Bičeika. "Ja plāno klientus skaitīt desmitos miljonu, nedrīksti paļauties tikai uz dzīvu cilvēku darbu, jo pieaug cilvēciskās kļūdīšanās iespējamība, turklāt ir gandrīz neiespējami tādā tempā nolīgt atbilstoši kvalificētus darbiniekus – tādēļ procesiem jābūt automatizētiem. Arī finanšu krāpnieki un viņu pielāgotās metodes pilnveidojas, tādēļ ir jāgarantē, lai mēs būtu vismaz soli priekšā", uzskata Bičeika.
Jaunais "Revolut" izveidotais automātiskās mācīšanās algoritms darbojas, aprēķinādams iespējamās un visvairāk pieļaujamās klienta darbības, izvērtējot to, kā viņš izmanto savu karti un lietotni. Ar datiem un aprēķiniem pamatotas prognozes ļauj atpazīt jebkādu klientam neraksturīgu darbību un novērtēt to kā iespējamu krāpšanas gadījumu. Pateicoties algoritmu spējai apstrādāt daudz datu, sistēma var daudz ātrāk un precīzāk pamanīt kādu aizdomīgu un klientam neraksturīgu darbību – piemēram, aizdomīgu norēķināšanos internetā. Lietotnē vai kartē veiktās darbības tiek izvērtētas reālā laikā un bez cilvēka papildu iejaukšanās.
Ja kāda no klienta veiktajām darbībām kontā neatbilst viņa ierastajai rīcībai un norēķināšanās veidam, "Revolut" var nekavējoties iesaldēt norēķinus ar karti un palūgt klientu, lai tas apstiprina, ka šo maksājumu tiešām veica pats klients. Tādā veidā būtiski tiek saīsināts kartes un konta atbloķēšanas process, kas līdz šim prasīja vairāk laika.
"Mēs pastāvīgi komunicējam ar tradicionālo banku pārstāvjiem un šoreiz, iepazīstinot viņus ar mūsu jauno drošības sistēmu, sagaidījām pat piedāvājumus šo tehnoloģiju no mums nopirkt. Informācija un rezultāti, kurus varam precīzi izvērtēt un attēlot desmit minūšu laikā, tradicionālajā bankā prasītu aptuveni stundu dzīva aģenta darba", teic Bičeika.
Jaunā "Revolut" drošības sistēma tika ieviesta un testēta kopš augusta. Uzņēmums ziņo, ka šajā laikā krāpšanas gadījumi klientu vidu ir samazinājušies četras reizes – visbiežāk sastapto krāpšanas gadījumu starpā tiek minēti norēķini internetā, karšu datu viltošana un karšu zādzības.
Automātiskās mācīšanās tehnoloģiju "Revolut" pielāgo, lai garantētu naudas atmazgāšanas normatīvos aktus. Šajā gadījumā algoritms automātiski izveido ikviena lietotāja riskantuma profilu, balstoties uz to, kā klients līdz šim ir lietojis karti un lietotni. Ikviena veiktā operācija tiek izvērtēta reālajā laikā un statistiski tiek noteikta iespējamība, vai darījums ir likumīgs vai, iespējams, nedrošs.
Aprēķini tiek summēti galējā riska novērtējumā – kad šis rezultāts sasniedz noteiktu robežu, darbā iesaistās dzīvs aģents un klientam tiek palūgts iesniegt papildu informāciju par veikto operāciju. Tāda informācija vēlāk tiek iekļauta algoritmā, lai nākotnē līdzīgas darbības netiktu ieskaitītas kā aizdomīgas.
"Revolut" veic investīcijas un pielāgo automātiskās mācīšanās sistēmas, jo pašlaik veic pēdējos soļus pirms startēšanas jaunos tirgos. Uzņēmums ir pārsniedzis trīs miljonu klientu robežu, katru mēnesi tiek atvērti 250 000 jauni tekošie konti, un drīzumā ir plānots sākt darboties tādās valstīs kā ASV, Kanāda, Austrālija, Singapūra un Honkonga.