Līdzīgi kā citviet pasaulē, arī "Bites" klienti visvairāk iecienījuši mobilos telefonus ar melnas krāsas korpusiem, kas īpaši iecienīti ir biznesa vidē – tie veido 40% no operatora pērn pārdoto mobilo telefonu apjoma. Otrajā vietā pieprasījuma ziņā ir ierīces ar zelta korpusiem (20%), bet trešajā – ar ziliem korpusiem (15%).
Pēdējos gados, kopš ražotāji sākuši piedāvāt viedtālruņus ar košāku krāsu korpusiem, lietotāji arvien biežāk izvēlas tieši tos. Piemēram, sekojot līdzi pasaules ražotāju eksperimentiem, pērn Latvijā ievērojamu popularitāti iemantoja viedtālruņi zilā, violetā un tā dēvētajā toņmaiņas jeb "hameleona" krāsā. Taču visstraujāk aug pieprasījums pēc ierīcēm zilā krāsā, liecina "Bites" dati.
"Ja tā dēvētajiem podziņtelefoniem savulaik bija pieejami maināmi korpusi gandrīz visās varavīksnes krāsās, jāteic, ka viedtālruņu ražotāju eksperimenti ar mobilo telefonu dizaina krāsām līdz šim bijuši pieticīgi. Tieši ar to ir skaidrojams augstais klasisko krāsu – baltas, melnas un zelta – augstais pieprasījums. Taču patērētāji aizvien vairāk tiecas pēc individualitātes, tāpēc ražotāji kļūst drosmīgāki attiecībā uz krāsu izmantošanu viedtālruņu dizainā – tirgū parādās ierīces košos toņos, piemēram, koraļļu rozā, oranžā zaļā un pat violetā," norāda "Bites" loģistikas un ierīču nodaļas vadītājs Roberts Birnbaums.
Ja 90. gados zilas krāsas ierīces bija biežāk sastopama "Nokia" piedāvājumā, šobrīd mobilos telefonus ar dažādu toņu zilas krāsas korpusiem piedāvā teju visi ražotāji. Savukārt par aktuālu tendenci mobilo telefonu tirgū zilā krāsa kļuva 2016. gadā, kad "Huawei" grupas zīmols "Honor" prezentēja viedtālruņa modeli "Honor 8" – šīs ierīces bija pieejamas gan klasiskās krāsās, gan arī safīra zilā ("Sapphire Blue"). Pērn "Bitē" starp pieprasītākajiem mobilo telefonu modeļiem ar zilas krāsas korpusu bija "Huawei P20 Lite" (zilā jeb "Klein Blue" tonī), "Huawei Mate 10 Lite" (rītausmas zilā krāsā jeb "Aurora Blue" tonī) un "Samsung Galaxy J5" (sudrabaini zilā jeb "Blue Silver" tonī).
Mobilie telefoni toņmaiņas krāsā, ko pērn ieviesa "Huawei" un "Honor", ir jaunums mobilo ierīču tirgū. Un, lai arī līdz šim lietotāji pret ražotāju eksperimentiem ar krāsām ierīču dizainā ir bijuši visai skeptiski, šie tā dēvētie "hameleoni" īsā laikā ir iemantojuši pārsteidzoši lielu popularitāti. Pašlaik starp pieprasītākajiem toņmaiņas mobilo telefonu modeļiem ir "Huawei P20 Pro" krēslas zilā jeb "Twilight" tonī un "Honor 10" metāliski zilā jeb "Phantom Blue" tonī.
Taču kā vieni no pirmajiem, kas sāka ražot viedtālruņus ar neierastas krāsas korpusiem, bija "Apple". 2006. gadā šis uzņēmums uzsāka korporatīvās sociālās atbildības projektu "Choose (RED). Give life.", kura mērķis ir atbalstīt ar HIV/AIDS slimu cilvēku ārstēšanu. Tā ietvaros ir radīta datoru, mūzikas atskaņotāju, kā arī mobilo ierīču un aksesuāru sērija sarkanā krāsā, tostarp "iPhone" viedtālruņi ar sarkanas krāsas korpusu. Mūsdienās "Apple" piedāvā jau ievērojami plašāku ierīču krāsu apdari, piemēram, "iPhone XR" pieejams sešos dažādos krāsu toņos.
Pēdējos gados mobilo telefonu korpusu krāsu, līdzīgi kā sadzīves tehnikas, piedāvājumu būtiski ietekmējušas pasaules modes tendences. Piemēram, dažādos avotos pieejamā informācija liecina, ka pērn viena no aktuālākajām krāsām interjerā bija rozā, savukārt apģērbu un aksesuāru modē dominēja metāliskie toņi. Šīs krāsas savu jaunāko viedtālruņu dizainos ir centušies izmantot arī lielākie viedtālruņu ražotāji.
"Mūsdienās spilgtas krāsas vairs nav tikai gados jaunu cilvēku tēlu veidojošs elements. Cilvēku priekšstati par vecuma ierobežojumu attiecībā uz košu krāsu pielietojumu ikdienas dzīvē, tostarp apģērba, aksesuāru izvēlē, ir mainījušies. Tas ir veicinājis pieprasījumu arī pēc košākiem mobilajiem telefoniem, kuru dizaina izstrādē ražotāji iedvesmojošies no pēdējo gadu modes tendencēm apģērbu un aksesuāru segmentā. Tiesa, biznesa vidē joprojām valda savi etiķetes likumi – tajā dominē viedtālruņi piezemētos un klasiskos toņos, piemēram, melns un pelēks vīriešiem, bet zelta un balts sievietēm. Korporatīvās tradīcijas ir ļoti spēcīgas, tāpēc košas ierīces, piemēram, rozā, toņmaiņas vai spilgti sarkanas, biznesa vidē, bet īpaši augstākā līmeņa vadītāju vidū, tik drīz vēl neredzēsim," skaidro krāsu terapeite Elita Goldmane.
Viņa arī atgādina, ka sava nozīme kā apģērba un aksesuāru, tā arī mobilā telefona izvēlē ir katrai krāsai. Piemēram, zilā krāsa asociējas ar pastāvību, mērķtiecīgumu, uzstājību, uzticību, pašaizliedzību, kā arī nopietnību un stingrību. Turpretim zelta krāsa cilvēkiem bieži asociējas ar sauli. Tā ir arī augsta garīguma, bagātības un pārpilnības krāsa, kas nereti tiek saistīta arī ar gudrību.
Tajā pašā laikā melnās un baltās krāsas asociācijas nav mainījušās gadu tūkstošiem. Baltā krāsa allaž ir simbolizējusi mieru un tikusi saistīta ar jaunu sākumu, tendencēm un idejām. Savukārt melnā krāsa jau izsenis asociējas ar mistēriju, eleganci un izsmalcinātību. Tai pašā laikā tai raksturīga kontroles, spēka un neatkarības izjūta. Tieši tāpēc šī krāsa visbiežāk tiek izmantota tehnoloģiju ražošanā.
"Klasiskas vērtības allaž ir bijušas augstā cieņā, tāpēc esmu pārliecināts, ka baltu un melnu viedtālruņu pieprasījums arī turpmāk saglabāsies augsts. Tajā pašā laikā līdzšinējā pieredze liek domāt, ka eksperimenti ar krāsām turpināsies un arī turpmāk ražotāji mūs pārsteigs, ietērpjot savas jaunākās ierīces neierastu krāsu korpusos. Zinātāji lēš, ka šogad savu uzvaras gājienu turpinās toņmaiņas krāsa, taču modē būšot arī violetā krāsa un pasteļtoņi," tā "Bites" pārstāvis.