Galvenais iemesls, kāpēc uzņēmums izveidojis kampaņu, ir tāds, ka šo bērnu ar īpašām vajadzībām vecāki bieži vien nevar atļauties iegādāties papildu ierīces, jo atbalsts no valsts nav pietiekams. Var stāvēt valsts apmaksāto palīgierīču rindā, taču tas nozīmē ilgu laika posmu un ne vienmēr beigās attiecīgā ierīce palīdz bērnam, tāpēc uzņēmums vēlas dot iespēju tikt pie kārotās ierīces ātrāk.
"KK Original Design" pārstāve Sana Krētaine neslēpj, ka kampaņa bija ilgi lolots projekts, bet tikai nesen realizēts. Uzņēmums ir vienīgais kampaņas organizators, kuras mērķis ir piesaistīt sponsorus, kuri nodrošinātu palīgierīču apmaksu; veicināt bērnu un jauniešu ar kustību traucējumiem attīstību, uzlabot viņu dzīves kvalitāti; veicināt sadarbību starp iestādēm, biedrībām un uzņēmumiem; rosināt iestādes, uzņēmumus un citas organizācijas Latvijā būt sociāli atbildīgiem. Turklāt kampaņai nav noteikts laika limits.
Šobrīd sabiedrības ieinteresētība ir mērena. Krētaine atzīst, ka nemaz nav tik viegli atrast bērnu ar īpašām vajadzībām ģimenes, un ne visi vēlas publiski pieteikties un atļaut publiskot savu bērnu bildes. "Ceram uz maksimāli daudz pieteikumiem, jo pašus sponsorus ir vieglāk piesaistīt. Summas nav būtiskas, katrs noziedotais eiro pietuvina kādu bērniņu palīgierīces iegūšanai. Vēlētos palīdzēt visiem šiem bērniņiem Latvijā, tas ir galvenais mērķis," stāsta Krētaine. Šobrīd atbalstu ir saņēmuši trīs bērniņi, diviem vēl tiek piesaistīti sponsori. Uzņēmuma kampaņai var sekot līdzi tā "Facebook" lapā.
Šobrīd pieejamas visas produktu līnijas "Solis pa solim" esošās palīgierīces – "Citronšķēle", "Citronpuse" un "Rāpulis". Top arī divi jauni produkti, kas drīzumā būs pieejami. "Šobrīd aktīvi strādājam pie diviem jauniem produktiem, kas ir "Krabis" – līdzīgs "Rāpulim", bet ar nedaudz citām funkcijām un atšķirsies vizuāli. Vēl top vertikalizātors, kurš stiprināsies pie sienas, tādējādi neaizņemot daudz vietas. Tas ļaus bērniņu nostādīt vertikālā pozīcijā, tā veicinot gan pareizu redzes leņķi, gan stājas veidošanu," atklāj Krētaine.
Uzņēmumam ir lieli plāni, tomēr šobrīd komandā ir tikai trīs cilvēki. "Tās ir tikai sešas rokas, un reāli visam, ko plānojam izdarīt, nepietiek ne laika, ne roku, tāpēc viss notiek palēnām," teic Krētaine. Viņa piebilst, ka šī brīža aktuālākais projekts ir kampaņa, tāpēc arī pie tās aktīvi tiek strādāts, lai iegūtu atpazīstamību un lai šīs bērnu ar īpašām vajadzībām ģimenes vērstos pie uzņēmuma pēc palīdzības.
Pērn uzņēmums saņēma grantu no "Altum" 20 tūkstošu eiro apmērā. "Tas mums ļoti palīdzēja, ar granta palīdzību esam ieguvuši savas ražošanas telpas, dažas iekārtas, kas mums būtiski atvieglo ikdienu, jo iepriekš tās izmantojām kā ārpakalpojumu, tāpat arī varējām izstrādāt vēl dažus prototipus," skaidro Krētaine. Uzņēmums strādā pie vēl viena pieteikuma "Altum" grantam, kā arī piesakās dažādos citos projektos, kur iespējams iegūt līdzfinansējumu uzņēmuma attīstībai.
Uz jautājumu par sabiedrības informētību un atbalstu, Krētaine atbild, ka sabiedrība nav pietiekami informēta par sociālo uzņēmumu būtību, jo daudzi cilvēki komentē šādi – uzņēmuma doma ir laba, bet kāpēc vienkārši nedāvinām palīgierīces. "Grūti cilvēkiem izskaidrot, ka, lai arī esam sociālais uzņēmums, mums vienlaikus ir jābūt pelnošam uzņēmumam. Mums ir ģimenes, kuras jāpabaro. Un šis uzņēmums ir mūsu pamatdarbs, tāpēc gluži par brīvu ierīces atdot nevaram," skaidro Krētaine. Viņa teic, ka valsts iestādes ir diezgan pretimnākošas, tāpat arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un citi biznesa inkubatori ir ļoti atbalstoši, palīdz veidot kontaktus, palīdz ar ārpakalpojumu nodrošināšanu. "Par citiem uzņēmumiem varam teikt to pašu, jo tie, ar kuriem ir bijis kontakts, priecājās par mums un vienmēr ir gatavi palīdzēt. Mums ir arī vairāki speciālisti no citiem uzņēmumiem, kas palīdz ražošanas izstrādē, palīdz ar padomiem, arī cilvēki, kuri paši ir ar īpašām vajadzībām," norāda Krētaine.
Jāatgādina, ka uzņēmums radies 2018. gadā, bet pirmā palīgierīce tika izgatavota 2017. gadā kā kvalifikācijas darbs Liepājas mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolā. Uzņēmuma īpašnieki vienādās daļās ir Ģirts Toms Klampis un Valters Krētainis. "KK Original Design" apgrozījums 2018. gadā bija 15,2 tūkstoši eiro, peļņa – gandrīz 300 eiro, nodokļos samaksāti 1,2 tūkstoši eiro. Turklāt uzņēmumam nav bijis nodokļu parādu, liecina "Crediweb.lv" dati.