Jaunuzņēmumi, Giraffe360, Anatomy Next, Sonarworks, Gamechanger, Printful, Infogram
Foto: Publicitātes foto/LETA/DELFI

Kā neliela tauta ar mazāk nekā diviem miljoniem iedzīvotāju Latvija var lepoties ar daudzām lietām. Ar Anastasijas Sevastovas spēcīgo sitienu, katru no 221 Kristapa Porziņģa centimetra, tradīcijām bagāto dziesmu un deju kultūru, kas vieno tūkstošus, un pat ar Wi-Fi pieslēguma nodrošināšanu Everestā. Latvijas "Startup" Uzņēmumu asociācija "Startin.lv" apkopojusi 10 Latvijas jaunuzņēmumus, kas spējuši piesaistīt pasaules uzmanību.

Latvija pierādījusi sevi ne tikai kā tauta, kas dzied, bet arī kā tehnoloģiju un inovāciju zeme. Kā piemēru Latvijas "Startup" Uzņēmumu asociācija "Startin.lv" min VEF "Minox" – mikroskopiskais fotoaparāts, ko Otrā pasaules kara laikā izmantoja spiegi. Tas izgudrots nekur citur kā tepat, Latvijas galvaspilsētā Rīgā.

Savukārt, ja ielūkojamies mūsdienās, Latvija Pasaules ekonomikas forumā atzīta par vienu no trim Eiropas valstīm ar lielāko uzņēmējdarbības aktivitāti. Tāpat jāmin, ka Latvijā ir plaukstoša jaunuzņēmumu ekosistēma. Šeit ir arī neskaitāmi daudzsološi jaunuzņēmumi, kas sevi pierādījuši globālā mērogā.

Latvijas "Startup" Uzņēmumu asociācija "Startin.lv" piedāvā uzzināt par 10 Latvijas jaunuzņēmumiem, kas spējuši piesaistīt pasaules uzmanību, ka arī kādas bijušas to veiksmes formulas ceļā uz panākumiem.

1. "Sonarworks"


Foto: DELFI

"Sonarworks" ir skaņas kalibrēšanas programmatūra, kas nodrošina kvalitatīvu klausīšanās pieredzi gan mūzikas radītājiem, gan klausītājiem.

Uzņēmums dibināts 2012. gadā, kad divi mūzikas entuziasti un zinātnieks nosprauda mērķi sniegt maksimālu skaņas pieredzi jebkuram mūzikas patērētājam un radītājam. Šobrīd "Sonarworks" ir vadošais skaņas kalibrēšanas uzņēmums ierakstu un audio tehnoloģiju nozarē. Uzņēmuma datubāzē apkopoti dati no vairāk nekā 10 000 ierīču, kas izanalizētas atbilstoši izstrādātajai tehnoloģijai. Šie dati apvienoti ar unikālu uz mākslīgā intelekta (AI) bāzes radītu skaņas personalizācijas tehnoloģiju, lai pielāgotos katra klausītāja dzirdei un skaņas preferencēm.

"Sonarworks" tehnoloģiju izmanto vairāk nekā 30 000 studiju 170 valstīs, tostarp 35 prestižās "Grammy" balvas ieguvēji un pasaules klases skaņu inženieri. "Sonarworks" lietotāju vidū ir tādi producenti kā Marks Nīdhams (producējis "The Killers", "Imagine Dragons", dziedātājas Pink un Shakira), Maikla Džeksona, Vitnijas Hjūstones un Lionela Ričija producents Maikls Bodikers, kā arī Smits Karlsons (producējis "Maroon 5", Teilori Sviftu, Bejonsē), kā arī daudzi citi.

Pašlaik "Sonarworks" komanda strādā pie tehnoloģiju pacelšanas vēl augstākā līmenī. Salāgojot digitālās skaņas ierīces ar individuālo dzirdi, "Sonarworks" varēs nodrošināt personalizētu skaņas pieredzi jebkurā skaņas ierīcē – austiņās, skandās vai automašīnas stereo iekārtās.

Nozīmīgi notikumi: Nesen uzņēmumam pievienojās bijušais "Dolby" un "Nokia" augsta līmeņa vadītājs Tarifs Sajeds. Viņa uzdevumos "Sonarworks" ietilps licencēšanas segments, kā arī globālās stratēģiskās sadarbības attīstības vadība, lai ikviens varētu piedzīvot personalizēto skaņas pieredzi jebkurā ierīcē.

Investīcijas: Jaunuzņēmums ir piesaistījis 6,8 miljonus eiro lielu finansējumu četrās finansēšanas kārtās. Pēdējais finansējums piesaistīts 2019. gada maijā – pieci miljoni eiro A sērijas kārtā.

Panākumu atslēga: "Galvenā mūsu panākumu atslēga ir fakts, ka mēs nācām no vides, kas nebija saistīta ar mūzikas radīšanu. Tāpēc mēs varējām vērtēt lietas pēc to nominālvērtības, apšaubīt tradīcijas, uzdot muļķīgus jautājumus, paskatīties uz lietām no citas perspektīvas. Nākot no nemūzikas vides, mēs ieguldījām ļoti daudz laika, lai izprastu mūzikas veidotājus, viņu vajadzības, vēlmes, problēmas un perspektīvas, turklāt izprastu labāk, nekā mēs saprotam mūsu sievas un draudzenes. Mūsu globālo konkurētspēju virza visprogresīvākā audio mērīšanas tehnoloģija un redzējums par jaunu skaņas kvalitātes standartu, kas apturēs pašreizējās muļķības ap skaņu un beidzot ieliks varu klausītāju un mūzikas radītāju rokās," Mārtiņš Popelis, "Sonarworks" līdzdibinātājs.

2. "Exonicus" (pazīstams arī kā "Anatomy Next")


Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

"Exonicus" (pazīstams arī kā "Anatomy Next") ir medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums, kas ar virtuālās realitātes (VR) palīdzību digitalizē anatomijas apguvi. ''Exonicus'' risinājums paredzēts medicīnas studentiem, pasniedzējiem un medicīnas darbiniekiem.

"Exonicus" 2013. gadā tika dibināts kā digitālās izdevniecības uzņēmums un publicēja grāmatu par cilvēka ķermeņa anatomiju, kas plaši izmantota lielākajās kinostudijās, kā arī mākslinieku un zinātnieku vidū. 2015. gadā "Exonicus" mainīja darbības virzienu, pievēršoties virtuālās realitātes programmatūras izstrādei, lai revolucionizētu medicīnu un anatomiju. Tika īstenoti apmaksāti izmēģinājuma projekti Vašingtonas Universitātē, Masačūsetsas slimnīcā un uzņēmumā "Allergan, Inc".

2018. gadā "Exonicus" pievērsās VR programmatūras izstrādei, kas paredzēta tieši militāro mediķu apmācībai. "Exonicus" jaunākais sasniegums ir Traumu simulators (The Trauma Simulator), kas ļaus militārajiem mediķiem gūt pieredzi, ārstējot pacientus un militāros ievainojumus virtuālajā vidē.

"Exonicus" veiksmīgi izdevies paplašināt medicīnas tehnoloģiju robežas. Uzņēmuma inovatīvais biznesa modelis krietni paātrinājis medicīnas apgūšanas procesu, kā arī uzlabojis pacientu aprūpes vispārējo kvalitāti. Rezultāts – ievērojams laika un naudas resursu ietaupījums, kā arī iespēja vienlīdz ilgā laikā glābt vairāk cilvēku.

Nozīmīgi notikumi: Sadarbojoties ar "Microsoft", "Exonicus" prezentēja jaunus jauktās realitātes rīkus vadošajā pasaules izglītības un tehnoloģiju konferencē "Bett". Uzņēmuma novatoriskā programmatūra ir saņēmusi daudz apbalvojumu, tostarp Eiropas jaunuzņēmumu balvu un Zviedrijas biznesa balvu.

Investīcijas: "Exonicus" saņēma 500 000 dolāru pirmajā finansēšanas kārtā un šobrīd atrodas otrajā finansēšanas kārtā.

Panākumu atslēga: "Mūsu uzņēmuma konkurētspēju veicina attiecības ar ASV Aizsardzības departamentu, kontakti ar pasaules mēroga augstskolu vadošajiem medicīnas pedagogiem un fakts, ka produktu attīstība notiek Latvijā. Tas nozīmē, ka mums ir tieša piekļuve kvalificētiem programmatūras inženieriem, māksliniekiem un medicīnas speciālistiem," Sandis Kondrāts, "Exonicus" izpilddirektors.

3. "Printful"


Foto: Publicitātes attēli

"Printful" ir drukas ārpakalpojumu (drop-shipping) uzņēmums, kas ļauj interneta veikaliem attīstīt savu biznesu, neieguldot līdzekļus ražošanas iekārtās. Lietotāji savieno savus e-veikalus ar "Printful" platformu, kas automātiski izpilda pasūtījumus un e-veikala vārdā izsūta apdrukātās preces gala pircējiem.

"Printful" aizsākumi meklējami 2012. gadā, kad uzņēmuma līdzdibinātāji Lauris Liberts un Dāvis Siksnāns nevarēja atrast uzticamus drukas pakalpojumu sniedzējus. Tas bija iemesls, lai pašu spēkiem radītu "Printful".

Gadu gaitā "Printful" ir kļuvis par globālu drukas ārpakalpojumu sniedzēju un vienu no atpazīstamākajiem uzņēmumiem apģērbu apdrukas nozarē. Pašlaik "Printful" ir vairāk nekā 500 cilvēku liela komanda ASV, Meksikā un Eiropā, 1,2 miljoni reģistrētu lietotāju, kuri ar "Printful" palīdzību pārdevuši preces vairāk nekā 540 miljonu dolāru vērtībā.

Ir daudz apstākļu, kas veicinājuši "Printful" startptautiskos panākumus. Tostarp jāmin sadarbība ar vairākām e-komercijas platformām jau agrā uzņēmuma attīstības stadijā, no kurām pirmā bija "Shopify". "Printful" ir arī pirmais apdrukas uzņēmums, kas izveidojis savu mobilo lietotni.

Nozīmīgi notikumi: 2019. gada pavasarī "Printful" apdrukāto produktu skaits sasniedza 10 miljonus. Savukārt Barselonā tika atvērts otrais "Printful" Eiropas birojs, kurā plānots ieguldīt vienu miljonu eiro.

Investīcijas: "Printful" nekad nav izmantojis ārējās investīcijas, kas ir neparasti uzņēmumam ar lieliem izdevumiem. Uzņēmums ir ieguldījis 17 miljonus dolāru drukāšanas iekārtās, kas visas iegādātas par pašu nopelnītajiem līdzekļiem.

Panākumu atslēga: "Mēs izdarījām pareizo izvēli, kad jau pašā attīstības sākumā nolēmām koncentrēties uz plašo ASV tirgu. Kad nostiprini pozīcijas ASV, iekļūšana citos tirgos, piemēram, Eiropā, kļūst vieglāka, jo šajos tirgos jau ienāc ar atpazīstamu zīmolu. Mūsu panākumu atslēga ir ne tikai izvēle uzsākt biznesu lielā tirgū, bet arī fakts, ka mēs vienmēr esam centušies darīt lietas, ko citi nedara tikai tādēļ, ka tās ir sarežģītas. Turklāt vienmēr ir labāk sevi pozicionēt kā tehnoloģiju uzņēmumu, nevis drukas uzņēmumu. Tāpēc mēs, pirmkārt, ieguldām tehnoloģijās un programmatūrā, ko ir ļoti grūti nokopēt," Dāvis Siksnāns, "Printful" izpilddirektors.

4. "Mintos"


Foto: LETA

"Mintos" ir finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums, kas izveidojis globālu tiešsaistes savstarpējo aizdevumu (P2P) platformu un nodrošina starptautiskajiem investoriem viegli pieejamus ieguldījumus un pasīvās peļņas iespējas.

Uzņēmums kļuva pelnošs 2017. gadā – tikai divus gadus pēc tā darbības uzsākšanas. Šobrīd "Mintos" var lepoties ar 150 000 investoru lielu klientu bāzi no vairāk nekā 70 dažādām pasaules valstīm.

Kopš darbības uzsākšanas 2015. gadā, "Mintos" ir uzrādījis strauju izaugsmi un kļuvis Eiropas līderi aizdevumu investīciju tirgū. Kopumā ieguldītāji nopelnījuši 47 miljonus eiro kredītprocentos no aizdevumiem un ir sasnieguši vidējo neto peļņu gandrīz 12% apmērā.

"Mintos" aktīvi strādā pie jaunu un novatorisku finanšu produktu izstrādes, kā arī nemitīgi uzlabo lietotāju pieredzi. Līdz 2019. gada beigām "Mintos" plāno dubultot vairāk nekā 100 darbinieku lielo komandu.

Nozīmīgi notikumi: 2016., 2017. un 2018. gadā "Mintos" saņēma AltFi balvu "People's Choice". 2019. gada aprīlī uzņēmums dibināja fondu "Mintos Impact", kura mērķis ir vākt līdzekļus Baltijas jūras un tās ekosistēmas aizsardzībai un saglabāšanai.

Investīcijas: 2018. gadā A sērijas finansēšanas kārtā "Mintos" ieguva piecu miljonu eiro lielas investīcijas. Tās tika izmantotas, lai uzņēmums spētu nodrošināt saviem lietotājiem personīgus IBAN kontus un debetkartes, ievērojami paplašinot "Mintos" piedāvājumu. Šis bija arī 2018. gada lielākais riska kapitāla ieguldījums Latvijas uzņēmumā. Kopumā "Mintos" saņēmis investīcijas septiņu miljonu eiro apmērā.

Panākumu atslēga: "Mintos panākumu atslēga ir cilvēki. Mūsu komanda sastāv no līdzīgi domājošiem cilvēkiem, kuriem ir viena kopīga iezīme – uz izaugsmi tendēts domāšanas veids, kas tiek pārnests uz visiem uzņēmējdarbības aspektiem. Mūsu cilvēki vienmēr ir gatavi mācīties un saskarties ar jauniem izaicinājumiem, pastāvīgi meklējot iespējas īstenot savas zināšanas produktu un pakalpojumu inovācijās. Šie individuālie sasniegumi un nepārtrauktā vēlme censties panākt vairāk ir galvenie virzītājspēki "Mintos" biznesa panākumos," Mārtiņš Šulte, "Mintos" līdzdibinātājs un izpilddirektors.

5. "Twino"


Foto: DELFI

"Twino" ir Latvijā veidota P2P aizdevumu platforma, kas veicinājusi strauju P2P kreditēšanas attīstību kontinentālajā Eiropā.

Kopš dibināšanas 2009. gadā Latvijā uzņēmums ievērojami paplašinājies un darbojas arī Polijā, Gruzijā, Dānijā un Spānijā. "Twino" bija arī pirmā platforma, kas ieviesa P2P aizdevumus jaunos tirgos, piemēram, Krievijā un Kazahstānā, kur jaunuzņēmums darbojas arī šobrīd.

Skaitļu izteiksmē "Twino" ir finansējis aizdevumus 500 miljonu eiro apmērā, piesaistot vairāk nekā 18 000 investoru no vairāk nekā 30 valstīm (visvairāk no Baltijas valstīm, Vācijas, Lielbritānijas un Nīderlandes). Uzņēmuma komanda sastāv no 400 augsti kvalificētiem un talantīgiem nozares speciālistiem, kas darbojas sešās dažādās valstīs.

"Twino" platforma katru dienu izsniedz aptuveni vienu miljonu eiro aizdevumos un piedāvā investoriem likmes, kas pārsniedz 10% gadā, nostiprinot Latvijas reputāciju P2P finanšu nozarē.

Nozīmīgi notikumi: Pēdējos gados uzņēmums regulāri piedalījies dažādās finanšu tehnoloģiju konferencēs un forumos. Iegūti arī starptautiski apbalvojumi, piemēram, AltFi balva "People's Choice" 2017. un 2018. gadā, 2018. gada "BankingCheck" balva, kā arī "Digital Top50" balva "TOP B2C Scaleup". "Twino" atzinīgi novērtējuši arī "The Wall Street Journal", "Forbes" un citi starptautiskie mediji.

Investīcijas: Uzņēmums vēl joprojām ir privāts uzņēmums, kas nekad nav izmantojis ārējā kapitāla finansējumu.

Panākumu atslēga: "Mēs esam pārliecināti, ka galvenie "Twino" panākumi ir globālā domāšana, konkurētspējīgs produkts un mūsu spēcīgā komanda. Citi svarīgi virzītājspēki ir ieguldītāju peļņas likme (vidēji 12,31%), nozarē vadošā atpirkšanas garantija un augsta likviditāte, kas nozīmē, ka līdzekļus var izņemt īsā laikā," Armands Broks, "Twino" dibinātājs un izpilddirektors.

6. "Lokalise"


Foto: Publicitātes foto

"Lokalise" ir tulkošanas un lokalizācijas platforma, kas specializējas mobilo lietotņu, mājaslapu, spēļu un cita digitālā satura pielāgošanā starptautiskajiem tirgiem vairākās valodās. "Lokalise" tika izstrādāta kā alternatīva novecojušiem un dārgiem rīkiem, koncentrējoties uz satura automatizāciju un integrāciju.

Tā kā globālais lokalizācijas tirgus aizvien turpina augt, ir lieliski redzēt arī Latvijas jaunuzņēmumu starp nozares vadošajiem uzņēmumiem. Kopš darbības uzsākšanas 2016. gadā "Lokalise" kļuvis par iecienītu tulkošanas un lokalizācijas rīku vairāk nekā 1500 uzņēmumiem 59 valstīs, tostarp "Vodafone", "Bayer", "Revolut" un daudziem citiem.

"Lokalise" Rīgas birojā strādā 17 darbinieki, un uzņēmuma apgrozījums turpina pieaugt par 15% mēnesī.

Nozīmīgi notikumi: Jaunākajā platformas "G2 Crowd Grid" balsojumā "Lokalise" novērtēts kā augsta līmeņa piemērs starp tulkošanas pārvaldības platformām.

Investīcijas: "Lokalise" nekad nav saņēmis riska kapitāla finansējumu un ir pilnībā pašfinansēts.

Panākumu atslēga: "Mēs veltam nedalītu uzmanību tam, lai mūsu produkts būtu izcils un klienti –apmierināti. Mūsu produkts izceļas lokalizācijas nozarē, jo tas ir gan draudzīgs izstrādātājiem, gan viegli lietojams. Ar "Lokalise" palīdzību uzņēmumi tulko savas lietotnes un programmatūras vairākās valodās – un šis process veicams vien dažu dienu, nevis mēnešu laikā. Mēs koncentrējamies uz lokalizācijas problēmas likvidēšanu, kas liek mums ātrāk ieviest jaunus produktus un turpināt darbu pie unikālām funkcijām, ko mūsu konkurenti nespēj piedāvāt," Niks Ustinovs, "Lokalise" izpilddirektors.

7. "Giraffe360"


Foto: Publicitātes foto

Latviešu jaunuzņēmums "Giraffe360" izveidojis virtuālo tūru tehnoloģiju, kas ļauj nekustamā īpašuma nozarei pacelt īpašumu apskati virtuālās realitātes pieredzes līmenī. Pirmais prototips izveidots 2016. gadā, savukārt šobrīd īpašumu prezentēšanā "Giraffe360" produkts tiek uzskatīts par augstākās kvalitātes tehnoloģiju pasaulē.

Pateicoties "Giraffe360" tehnoloģijai, nekustamā īpašuma aģenti var pārdot īpašumu bez profesionāla fotogrāfa palīdzības. Viss, kas nepieciešams, ir "Giraffe360" kamera. Ar tās palīdzību aģenti paši var radīt augstas kvalitātes fotogrāfiju (kamerai ir 270 megapikseļu izšķirtspēja), precīzus ēkas stāvu plānus, kā arī interaktīvas 3D virtuālās ekskursijas pa nekustamo īpašumu.

"Giraffe360" klientu bāzi veido lietotāji no Apvienotās Karalistes un desmit citām Eiropas valstīm, tostarp tādi nekustamā īpašuma aģenti kā "BNP Paribas Real Estate", "John Taylor", un "RE/MAX".

Nozīmīgi notikumi: Lai kļūtu par līderiem nekustamo īpašumu tehnoloģiju jomā, "Giraffe360" pārcēla uzņēmuma galveno mītni uz Londonu, kas ir viens no lielākajiem nekustamā īpašuma tirgiem pasaulē.

Investīcijas: 2019. gada sākumā "Giraffe360" saņēma 1,1 miljonu eiro lielu finansējumu otrajā finansēšanas kārtā, kuru vadīja riska kapitāla fonds "Change Ventures". Finansējums tiks izmantots, lai laistu tirgū nākamās paaudzes "Giraffe360" tehnoloģiju un paplašinātu uzņēmējdarbību Lielbritānijā un Eiropā. Iepriekš jaunuzņēmums piesaistījis sākumkapitāla (sēklas) finansējumu 500 000 dolāru apmērā.

Panākumu atslēga: "Dariet sarežģītas lietas. Mēs nekad nedomājam, vai problēma ir viegla vai sarežgīta, bet mēģinām saprast – kā būtu pareizi rīkoties šajā situācijā? Un bieži atbilde noved mūs pie sarežģītu problēmu risināšanas, ko citi uzņēmumi izvairās darīt," Mikus Opelts, "Giraffe360" izpilddirektors.

8. "Nordigen"


Foto: Imago/Schöning/Scanpix/LETA

"Nordigen" ir finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums, kas palīdz bankām un aizdevējiem ātrāk un precīzāk pieņemt kredītlēmumus, lai spētu apstiprināt vairāk kredītspējīgu klientu īsākā laika periodā.

"Nordigen" galvenais produkts – datu analītikas programma – balstīts uz atvērtās sadarbības platformu (Open-Banking) un ļauj aizdevējam nekavējoties pārbaudīt klienta reālos ienākumus un izdevumu paradumus, lai novērtētu kredītspēju. "Nordigen" veiksmes noslēpums ir izveidotās programmas spēja atpazīt aizdevuma risku, analizējot klienta konta datus ar īpaši augstu precizitāti.

"Nordigen" dibināts 2016. gadā Rīgā. Uzņēmumu izveidoja divi "Google Demo Day" absolventi Rolands Mesters un Roberts Bernāns. Šobrīd "Nordigen" strādā ar bankām un alternatīviem aizdevējiem 16 pasaules valstīs, tostarp Baltijas valstīs, ASV, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Somijā, Polijā, Dānijā, Zviedrijā, Vācijā, Čehijā, Austrālijā, Jaunzēlandē, Brazīlijā, kā arī Indonēzija.

"Nordigen" datu programma ir palīdzējusi "TF bankai" palielināt kreditēšanas efektivitāti par 30%, ļāvusi bankai "Citadele" palielināt jaunu aizdevumu skaitu un palīdzējusi "IPF Digital" palielināt apstiprināto kredītu rādītāju par 15%.

Nozīmīgi notikumi: 2019. gada pavasarī "Nordigen" paziņoja par partnerību ar uzņēmumu "Tieto", lai uzlabotu tā produktus "Insurance-in-a-Box" un "WealthMapper". Lai paplašinātu darbību ārvalstīs, atvērts arī jauns "Nordigen" birojs Spānijā.

Investīcijas: Kopā "Nordigen" piesaistījis vienu miljonu dolāru finansējumu trīs kārtās. Jaunākais finansējums tika piesaistīts 2018. gada septembrī (800 000 dolāru sēklas finansējums).

Panākumu atslēga: "Mūsu panākumu atslēga ir strādīga un mērķtiecīga profesionāļu komanda, kas risina sarežģītas problēmas un rada unikālu vērtību mūsu klientiem – bankām un citiem aizdevējiem. Mēs izveidojām risinājumu problēmai, pirms citi saprata, ka šī problēma vispār ir jārisina. Mūsu analītikas programma ir vienkārša, viegli lietojama un pielāgojama dažādām atrašanās vietām un nozarēm, kas nodrošina mums pozīciju nozares augšgalā," Rolands Mesters, "Nordigen" līdzdibinātajs un izpilddirektors.

9. "Infogram"


Foto: Publicitātes foto

"Infogram" ir datu vizualizācijas platforma, kurā var veidot diagrammas, infografikas, sociālo mediju attēlus, atskaites, kartes un citu vizuālo saturu.

Uzņēmumu 2012. gadā dibināja Uldis Leiterts, Raimonds Kaže un Alise Dīrika. Šobrīd "Infogram" ir vairāk nekā 4 miljoni lietotāju visā pasaulē, kā arī biroji Rīgā, Budapeštā un Sanfrancisko. Starp platformas lietotājiem ir tādi starptautiskie mediji kā "Politico", "FastCompany", "Euronews", kā arī "LinkedIn", "Skyscanner", "Good Year" un daudzi citi.

Kopumā "Infogram" diagrammas un vizualizācijas skatītas vairāk nekā 1,5 miljardus reižu, turklāt platformas popularitāte aizvien turpina augt.

Nozīmīgi notikumi: 2017. gada maijā "Infogram" iegādājās prezentāciju veidošanas platforma "Prezi". 2017. gadā "Forbes" ierindoja platformu topa "2017. gada labākie infografiku rīki" 1. vietā. "Infogram" ieguvis arī "Kantar Information Is Beautiful" balvu, kā arī Latvijas Dizaina gada balvu.

Investīcijas: "Infogram" piesaistījis 2,1 miljonu dolāru lielu finansējumu divās kārtās. Pēdējais finansējums piesaistīts 2014. gada februārī (sēklas kapitāla finansējums).

Panākumu atslēga: "Ir bijuši daudzi dažādi faktori, kas kopsummā veicināja "Infogram" panākumus. Sākumā – tas bija spēcīgs sākotnējais produkts un laba tirgus atbilstība, kas rezonēja ar agrīnajiem lietotājiem. Veiksmīga produkta palaišana un spēja identificēt sākotnējos lietotājus (datu žurnālistus). Savlaicīgas investīcijas pārdošanas funkciju attīstīšanā. Galveno klientu segmentu un to vajadzību identificēšana un nodrošināšana. Konkurences izpratne. Spēcīgs produktu plāns, nepārtraukta un ātra piegāde un produktu palaišana, kas pielāgota galvenajiem klientu segmentiem. Ne mazāk svarīgi – izcili, motivēti un ārkārtīgi gudri cilvēki mūsu komandā. Visbeidzot, uz programmatūru-kā-pakalpojumu (SaaS) vērsti investori, kas palīdzēja uzņēmumam ar savu pieredzi un kompetenci," Alise Dīrika, "Infogram" izpilddirektore.

10. "Gamechanger Audio"


Foto: Publicitātes foto

"Gamechanger Audio" ir Latvijas jaunuzņēmums, kas ražo unikālus audio efektu pedāļus mūziķiem. Ja kādreiz esat prātojuši, kas kopīgs tādām rokmūzikas leģendām kā "The Rolling Stones" vai "Rammstein", atbilde nav tālu jāmeklē. Tas ir "Gamechanger Audio", jo tieši šī jaunuzņēmuma tepat Latvijā ražotos pedāļus atradīsiet mūziķu aprīkojumu somās un studijās.

"Gamechanger Audio" 2015. gadā nodibināja četri draugi, kas apņēmās sniegt reālu pienesumu mūzikas elektronikā. 2017. gadā viņi sāka tirgot savu pirmo produktu "Plus" pedāli, kas slāņo dažādas skaņas un piedāvā "sostenuto" jeb skaņu paildzinošu efektu ģitāristiem (līdzīgi kā "sostenuto" pedāļi, kas atrodami klavierēs).

2018. gadā uzņēmums pasauli iepazīstināja ar savu otro produktu – Plazmas pedāli, kas izmanto augstsprieguma elektrisko izlādi, lai radītu jauna veida skanējumu. Jaunākais papildinājums "Gamechanger Audio" produkcijā ir "Motor Synth" – pirmais elektromehāniskais sintezators pasaulē.

Starp daudzajiem "Gamechanger Audio" produktu lietotājiem var sastapt tādas pasaulsavenas grupas kā "Royal Blood", "Tool", Džeku Vaitu no "The White Stripes", Džonu Karinu no "Pink Floyd", Ričardu Z. Kruspi no "Rammstein", Derilu Džounsu no "The Rolling Stones" un daudzus citus mūziķus.

Nozīmīgi notikumi: 2018. gadā, kas bija pirmais pilnais pārdošanas gads, uzņēmuma apgrozījums sasniedza 1,25 miljonus eiro un tika pārdoti vairāk nekā 7000 efektu pedāļu visā pasaulē.

Investīcijas: Lai laistu klajā "Plus" pedāli, "Gamechanger Audio" izmantoja pūļa finansējumu, pirmajā dienā savācot 80 000 dolāru priekšpasūtījumos (kopā 200 000 dolāru). Otrā pūļa finansēšanas posmā 2018. gadā vietnē "Indiegogo" tika piesaistīti 300 000 dolāru Plazmas pedāļa izstrādei.

Panākumu atslēga: "Uzmanība vienmēr jāvērš uz produktu. Pirmkārt, tā kā mūsu uzņēmuma nosaukums ir "Gamechanger Audio", mūsu produktam ir jābūt kaut kam patiešām inovatīvam – tādam, kas nekad agrāk nav bijis darīts. Produktam ir jābūt izaicinošam no inženierijas viedokļa, un tam jāstimulē no psiholoģiskā viedokļa. Turklāt tam jāpiemīt praktiskai vērtībai," Iļja Krūmiņš, "Gamechanger Audio" līdzdibinātājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!