vīrietis koronavīruss COVID-19 sejas maska
Foto: Shutterstock

Straujāko kāpumu "Google" meklētājā ir piedzīvojuši jau visiem zināmie produkti: sejas maskas (+260%), roku dezinfekcijas līdzekļi (+1312%) un tualetes papīrs (+50%). Lai noskaidrotu kā ārkārtas situācija saistībā ar "Covid-19" vīrusa izplatību pasaulē un Latvijā ir ietekmējusi interneta lietotāju paradumus, digitālās mārketinga aģentūras "iMarketings.lv" eksperti ir izpētījuši meklēšanas pieprasījumu dinamiku "Google" meklētājā. Tā kā marta dati vēl nav pieejami, pētījums veikts par šī gada diviem pirmajiem mēnešiem – kad situācija Latvijā ar "Covid-19" bija sākuma posmā. Veicot pētījumu, tika izmantoti vismaz 300 populārākie meklēšanas atslēgvārdi un veikts to salīdzinājums (februāris pret janvāri).

Straujāko kāpumu "Google" meklētājā ir piedzīvojuši jau visiem zināmie produkti: sejas maskas (+260%), roku dezinfekcijas līdzekļi (+1312%) un tualetes papīrs (+50%). Noskaidrots, ka, izmantojot atslēgvārdu [tualetes papīrs], meklēja neliels cilvēku skaits, kas skaidrojums ar to, ka šis produkts ir pieejams veikalos bez ierobežojuma. Savukārt sejas maskas un roku dezinfekcijas līdzekļi ļoti ātri ir kļuvuši par ekskluzīvas kategorijas produktiem un tiek aktīvi meklēti. Var pieļaut, ka Google meklētājā visi interesenti nevarēja atrast īsto produktu par vēlamo cenu, līdz ar to daļa cilvēku mēģināja meklēt alternatīvus variantus. Piemēram, meklējumu skaits atslēgvārdam [gāzmaska] pieauga par 129%.

Analizējot datus, "iMarketings.lv" pārstāvji novērojuši, ka jau februārī, kad par vīrusu Latvijā vēl nebija tik liela satraukuma, vairākas nozares izjuta pieprasījuma samazināšanos. Uz šo brīdi dati par marta mēnesi vēl nav pieejami, bet ir skaidrs, ka nozaru skaits, kuru skāra "Covid-19", pieaugs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!