Delfi foto misc. - 76132
Foto: Privātais arhīvs
Runājot par zīmolvedību, pirmā asociācija ir kādi konkrēti vizuāli elementi, kas publiskajā telpā darbojas kā uzņēmuma vizītkarte. Tiesa, informācijas laikmetā, kad vizuālais troksnis arvien pieaug, patērētāji tiecas novērtēt tos uzņēmumu zīmolus, kuru vēstījums ir daudzveidīgs un ar pievienoto vērtību. Eiropā aktuāla jau 10 gadus, nu arī pirmos soļus Latvijā sper skaņu identitāte un audio zīmolvedība. Kas tas ir, kādiem uzņēmumiem un kāpēc par to būtu jādomā – par to sarunā ar asociācijas "Latvian Sound Designers Club" dibinātāju Jāni Vērzemnieku.

"Ja skatāmies vēsturiski, tad skaņa allaž pastāvējusi līdzās vizuālajiem kodiem. Katrai reliģijai ir sava sakrālā mūzika, valstij līdzās karogam ir himna un valoda. Latvijas Radio 1 ik rītu pulksten 5.58 izskan valsts himna, Rīgā uz AB dambja plīvo sarkanbaltsarkanais karogs, bet, "braucot eksportā", katram latvietim līdzi dodas skaņu identitāte – akcents," stāsta Vērzemnieks.

Skaņas nozīmi apzinājušies arīdzan mārketinga nozares profesionāļi, un Eiropā un rietumvalstīs to mārketinga stratēģijās aktīvi pielieto jau pēdējos 10 gadus, bet Latvijā par skaņu dizainu kā par atsevišķu radošo industriju runā no pagājušā gada, kad tika dibināta asociācija "Latvian Sound Designers Club": "Man savā profesionālajā jomā vienmēr šķitis interesanti savienot divas savas kaislības – vizuālo dizainu un skaņu. Pagājušogad sanācām kopā vairāki ar skaņu dizainu saistīti profesionāļi un izdomājām – kāpēc gan nesadarboties visiem konkurentiem, lai kopīgi attīstītu tirgu? Tādā veidā visiem pietiks un atradīsies vieta savām profesionālajām interesēm un specializācijām."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!