Tiek lēsts, ka nākotnē ap 70% no visiem bezpilota gaisa kuģu komerciālajiem lidojumiem notiks ārpus pilota tiešas redzamības. Pagaidām šādu lidojumu veikšana saistās ar virkni nezināmo, tostarp mobilā tīkla pārklājumu gaisā. Lai to pārbaudītu, LMT 2. septembrī festivāla "Lampa" laikā un ietvaros veicis vienu no pasaulē pirmajiem pilnībā attālināti vadītajiem drona pārrobežu lidojumiem ārpus redzamības, kur drona vadībai izmantots pieslēgums mobilo sakaru tīklam. Drons šķērsoja Latvijas un Igaunijas robežu, mainot mobilo sakaru operatorus, tomēr pilotam nezaudējot kontroli pār drona vadību.
Kā skaidro LMT pārstāvji, attālināti dronu lidojumi šobrīd nav plaši izplatīti, jo normatīvie akti drošības nolūkos paredz, ka dronus var pilotēt tikai tiešā redzamībā. Atsevišķos gadījumos, piemēram, izpētes nolūkos kā šoreiz, var saņemt paaugstinātas bīstamības lidojuma atļauju. Tomēr sūtījumu piegāde ar dronu, grūti izstaigājamu teritoriju apsekošana un zāļu vai pat donora orgānu steidzama piegāde pacientiem ir nākotne, pie kuras īstenošanas šobrīd industrija strādā. Mobilo sakaru tīkla pieslēgums ļautu palielināt šādu ārpus redzamības dronu lidojumu drošību, un LMT veic šādu risinājumu izpēti kopā ar Latvijas uzņēmumu "SPH-engineering" un valsts aģentūru "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA).