Tehnoloģiju uzņēmums "Apple" turpina attīstīt savu autonomās braukšanas tehnoloģiju un 2024. gadā plāno prezentēt savu pirmo pasažieru transportlīdzekli, kurā tiktu izmantota uzņēmuma radītā akumulatora tehnoloģija, kas būtiski samazinātu šo akumulatoru cenu, uzņēmumam tuvu stāvošas personas pastāstījušas "Reuters".
"iPhone" ražotāja pūles ieiet autonozarē, zināmas kā "Project Titan", nevienmērīgi norit jau kopš 2014. gada, kad uzņēmums sāka veidot savu transportlīdzekli no nulles. Vienā brīdī "Apple" atsauca mēģinājumus koncentrēties uz programmatūru un pārvērtēja savus mērķus. Taču "Apple" veterāns Dags Fīlds, kurš kādu laiku strādāja "Tesla", 2018. gadā atgriezās uzņēmumā, lai uzraudzītu projektu, un 2019. gadā no projekta komandas atlaida 190 cilvēkus.
Kopš tā laika "Apple" ir progresējis, un patlaban uzņēmuma mērķis ir izveidot transportlīdzekli patērētājiem, informējusi kompānijai tuvu stāvoša persona, kas lūgusi neminēt vārdu, jo šie plāni vēl nav publiski izziņoti. "Apple" mērķis veidot privāto transportlīdzekli masu tirgum kontrastē ar konkurentu plāniem, piemēram, "Alphabet Inc" "Waymo", kas izveidojis robotaksometrus, lai pārvadātu pasažierus autonomā kopbraukšanas automašīnā.
"Apple" stratēģijas centrā ir jauns akumulatoru dizains, kas var radikāli samazināt akumulatoru izmaksas un palielināt transportlīdzekla darbības diapazonu, uzskata trešā persona, kas ir redzējusi "Apple" akumulatoru dizainu.
"Apple" pārstāvji atteikušies komentēt kompānijas plānus un nākotnes produktus.
Jaunas automašīnas izveide ir izaicinājums pat "Apple", kam ir pietiekama jauda, un kas ik gadu ražo simtiem miljonu elektronisko produktu no detaļām, kas piegādātas no visas pasaules, taču nekad nav izgatavojusi automašīnu. Elona Maska "Tesla" bija nepieciešami 17 gadi, lai beidzot izveidotu ilgstošu peļņu nesošas automašīnas.
"Ja pasaulē ir uzņēmums, kam ir resursi, lai to izdarītu, tas visdrīzāk ir "Apple". Taču tajā pašā laikā tas nav mobilais tālrunis," sacījusi persona, kas strādājusi projektā "Project Titan".
Pagaidām gan nav skaidrs, kurš montētu šīs automašīnas, taču informācijas avoti minējuši, ka viņi sagaida, ka uzņēmums paļausies uz ražošanas partneri. Tāpat pastāv iespēja, ka "Apple" samazinās savu darbības diapazonu un samierināsies vien ar autonomās braukšanas sistēmu, kas tiktu integrēta automašīnā, ko izgatavojis tradicionālais autoražotājs, viena no personām piebildusi.
Divas personas, kurām ir informācija par "Apple" plāniem, brīdinājušas, ka pandēmijas izraisītie traucējumi var likt pārcelt ražošanas uzsākšanu līdz 2025. gadam vai vēlāk.