Augsto tehnoloģiju uzņēmuma "HansaMatrix" koncerns pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 22,661 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 7,9% mazāk nekā 2019.gadā, kā arī koncerns cieta zaudējumus 468 037 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina biržai "Nasdaq Riga" iesniegtais finanšu pārskats.
Vienlaikus 2020.gada ceturtajā ceturksnī "HansaMatrix" koncerna apgrozījums samazinājies par 5% salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu un bija 5,632 miljoni eiro, bet koncerna peļņa sarukusi trīs reizes - līdz 19 550 eiro.
Kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā teikts, ka 2020.gadā "HansaMatrix" pārdošanas rezultātus ietekmēja Covid-19 izplatība pasaulē, radot izaicinājumus tādās jomās kā personāla drošības jautājumi, piegādes ķēžu traucējumi un transporta plūsmu traucējumi. Covid-19 ietekmēja kompānijas rezultātus jau 2020. gada janvāra otrajā pusē, kad vīrusa izplatība Āzijā pieauga, radot būtiskus piegāžu
ķēžu traucējumus no šiem reģioniem.
Vadības ziņojumā arī sacīts, ka 2020.gadā galvenais pārdošanas dzinējspēks turpināja būt Baltijas klienti, veidojot 44% no kopējā apgrozījuma, kamēr Ziemeļvalstu un pārējo Eiropas Savienības (ES) valstu tirgus daļas bija attiecīgi 22% un 21%. Tajā pašā laikā piegādes klientiem, kas atrodas ārpus ES tirgus veidoja 13% no kopējā apgrozījuma.
"HansaMatrix" koncerna realizācijas apmēri Baltijas valstīs pērn sarukuši par 4% salīdzinājumā ar 2019.gadu, vienlaikus Ziemeļvalstīs pārdošanas apmēri samazinājušies par 21%, bet pārējās ES valstīs realizācijas apmēri kritušies par 23%. Koncerna pārdošanas apmēri ārpus ES valstīm pagājušajā gadā auguši par 79% salīdzinājumā ar 2019.gadu.
"2020.gada 12 mēnešos apgrozījumā turpināja dominēt datu tīklu produkti ar 44% un industriālie produkti ar 38% pārdošanas daļu," sacīts vadības ziņojumā. Vienlaikus optikas un fotonikas produktu pārdošanas īpatsvars apgrozījumā bija 7%, ierīču interneta produktu - 5%, bet pārējo produktu - 6%.
Datu tīklu produktu pārdošanas apmēri pērn salīdzinājumā ar 2019.gadu auguši par 3%, industriālo produktu pārdošanas apmēri samazinājušies par 13%, optikas un fotonikas produktu pārdošanas apmēri samazinājušies par 28%, ierīču interneta produktu realizācijas apmēri sarukuši par 34%, bet pārējo produktu pārdošanas apmēri auguši par 21%.
Pēc vadības ziņojumā minētā, 2020.gada ceturtajā ceturksnī kompānija veikusi investīcijas 247 tūkstošu eiro apmērā, bet pagājušajā gadā kopumā - 973 tūkstošu eiro apmērā. Līdzekļi ieguldīti ražošanas un pētniecības pamatlīdzekļos, kā arī testa sistēmu un jaunu produktu izstrādē.
"HansaMatrix" koncerns 2019.gadā strādāja ar 24,611 miljonu eiro apgrozījumu un guva 207 888 eiro peļņu.
"HansaMatrix" ir augsto tehnoloģiju uzņēmums, kas veic jaunu elektronisko produktu un sistēmu izstrādi, to industrializāciju, kā arī sniedz integrētus ražošanas pakalpojumus klientiem, datu tīklu iekārtu, lietu interneta, industriālo sistēmu un citos augstas pievienotās vērtības tirgus segmentos. Kompānijas akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" oficiālajā sarakstā.