Urban Mobility Hackathon idejas - 6
Foto: Publicitātes attēli
Tehnoloģiju maratonā “Urban Mobility Hackathon”, kur tā vadošais partneris bija Nīderlandes Karalistes vēstniecība, piedalījās vairāk nekā 175 dalībnieki, kas pēc 48 stundu ilga darba 17. aprīlī prezentēja 23 risinājumus ilgtspējīgas mobilitātes sekmēšanai, informē pasākuma rīkotāji.

Pasākumu organizēja inovāciju kustība "VEFRESH", Elektronikas un datorzinātņu institūts, Rīgas dome un kopstrādes telpa "Teikums" ar EIT Urban Mobility Reģionālās inovāciju shēmas atbalstu. Atbalstu dalībniekiem sniedza tehnoloģiju uzņēmumi "Accenture" un "Latvijas mobilais telefons" (LMT), kā arī plašs vietējo un ārvalstu mentoru loks.

Pirmo vietu hakatonā ieguva komanda, kura hakatonā strādāja pie viedās ķiveres risinājuma "Brain Bucket". Risinājums paredzēts motociklu un mopēdu vadītājiem navigācijas lietotņu izmantošanas atvieglošanai, kā arī ar mašīnredzes palīdzību brīdina braucēju par bīstamām situācijām satiksmē. Hakatona žūrijas pārstāvji no EIT Urban Mobility, LMT, "Accenture", "Startup Wise Guys" un Nīderlandes jaunuzņēmuma "Tranzer" augstu vērtēja risinājuma novitāti, kā arī hakatona ietvaros paveikto darbu prototipa izstrādē, un lēmumu par galvenās balvas piešķiršanu "Brain Bucket" pieņēma vienbalsīgi.

Otrajā vietā ierindojās komanda ar dalībniekiem no Nīderlandes un Latvijas, kas 48h veltīja datu modelēšanas risinājuma "PūļaSim" izstrādei. "PūļaSim" paredzēts avārijas dienestiem, pilsētplānotājiem, kā arī masu pasākumu organizatoriem, lai, izmantojot atvērtos ģeotelpiskos datus, modelētu pūļa pārvietošanos pilsētā un identificētu potenciālos problēmpunktus.

Savukārt trešo vietu ieguva vietējā komanda ar risinājumu "Smart street charging", kas pētīja iespēju izmantot ielu apgaismojumu elektroauto uzlādes vajadzībām. Ar Rīgas pilsētas pašvaldības mentoru atbalstu komanda identificēja 2 pilotēšanas vietas VEF apkaimē un Ķīpsalā, kurā būtu iespējams ierīkot pirmos prototipus 6 un vairāk elektroauto uzlādei.

Par balvām cīnījās arī vairāki risinājumi drošai divriteņu novietnei pilsētā, daudzstāvu elektrouzlādes stāvvietu risinājums, auto koplietošanas un apkopes lietotnes, un vairāki citi risinājumi.

"Hakatona komandu ieguldītā enerģija, apņēmība un divu dienu laikā paveiktais ne tikai pozitīvi pārsteidza, bet arī iedvesmoja. Hakatonā radās komandas ar dalībniekiem no dažādām valstīm, kā arī notika starptautiska zināšanu apmaiņa starp dalībniekiem un mentoriem, kas nodrošināja auglīgu augsni inovāciju tapšanai. Lai arī žūrija varēja godalgot tikai trīs komandas, augsta potenciāla risinājumu bija krietni vairāk, tāpēc ceram, ka visi dalībnieki turpinās darbu pie ideju tālākas attīstības," norāda Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Beils de Vrū.

Attīstīt izstrādātos risinājumus tālāk un testēt reālā pilsētvidē hakatona dalībniekiem un citiem interesentiem piedāvā mobilitātes inkubatora programma "Urban Mobility Incubator", kurai pieteikties iespējams līdz 31. maijam.

Šo projektu līdzfinansē EIT Urban Mobility, Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) iniciatīva, kas ir Eiropas Savienības struktūra. EIT Urban Mobility mērķis ir veicināt pozitīvas pārmaiņas mobilitātē, lai pilsētas padarītu dzīvojamākas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!