Foto: "Domenikss"/Publicitātes foto
Uzņēmums "E buss" prezentējis Baltijā, Lietuvas galvaspilsētā Viļņā būvētu elektrisko pasažieru mikroautobusu "Novus Ecoline". Elektro mikroautobusa būvēšana ir SIA "Domenikss" ierosināts projekts, kas balstās uz augošo pieprasījumu un būtiski trūkstošu ražotāju piedāvājumu mikroautobusu un, jo īpaši, elektro mikroautobusu segmentā.

Elektro mikroautobuss ar 19 pasažieru vietām ir būvēts uz "Mercedes-Benz Sprinter" bāzes un tas tiks pārdots ar nosaukumu "Novus Ecoline".

Izveidots uzņēmums SIA "E buss", kas turpmāk būs atbildīgs par "Novus Ecoline" izplatīšanu Latvijā. Jaunā elektro autobusa izstrādē un būvniecībā iesaistījušies vairāki uzņēmumi: SIA "Domenikss", "Mercedes-benz AG" ģenerālpārstāvis Latvijā, automobiļu virsbūves aprīkotājs UAB "Altas Komercinis Transportas" un UAB "Elinta Motors" - elektroauto piedziņas sastāvdaļu un akumulatoru sistēmu izstrādātājs un ražotājs.

""Novus Ecoline" izstrādi sākām ar ļoti skaidru mērķi - radīt "zaļu" un efektīvu pasažieru pārvadājumiem paredzētu mikroautobusu segmentā, kur ir liels pieprasījums, bet trūkst piedāvājuma. Pasaules un Eiropas vadošie autobusu ražotāji koncentrējas uz lielo autobusu, tostarp, lielo elektro autobusu ražošanu. Mikroautobusi pasažieru pārvadājumiem pašreiz nav viņu prioritāte, jo tie prasa lielas investīcijas un ražošanas kapacitāti. Bet pie mums Baltijas valstīs un arī Skandināvijā tieši mikroautobusi ar sēdvietu skaitu līdz 22 vietām ir vispieprasītākie pasažieru pārvadājumu segmentā. Tos izmanto izglītības iestādes, tūrisma firmas, reģionālie un pilsētas pārvadātāji. Pieaug arī pieprasījums pēc autobusiem ar elektro piedziņu jeb "zaļajām tehnoloģijām"," stāsta "E buss" valdes locekle un īpašniece Benita Danilenko.

Pirmie septiņi pasažieru elektro mikroautobusi pie saviem īpašniekiem dosies jūnijā un nonāks A/S "Nordeka" īpašumā.

"Saņemot informāciju par to, ka Baltijā tiek izstrādāti un būvēti šādi videi draudzīgi, Latvijas starppilsētu pasažieru pārvadājumiem piemēroti mikroautobusi, mēs tos iekļāvām "Autotransporta direkcijas" organizētā konkursa piedāvājumā. Ar tiem mēs pārvadāsim pasažierus maršrutos Bauskas rajonā un Pierīgā – Salaspils un Baldones virzienā," komentē A/S "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs.

"Novus Ecoline" tehniskie parametri: 19 pasažieru sēdvietas, iespēja paredzēt vietu personai ar kustības ierobežojumiem, elektro motors ar jaudu 150 kW, trīs akumulatoru bloki ar kopējo jaudu 115 kWh, iespēja ar vienu uzlādi nobraukt līdz 200 kilometriem, maksimālais ātrums 90 km/h. Elektriskie autobusi ir aprīkoti ar ātras uzlādes aprīkojumu, kas nodrošina vairāk nekā 70 kW lielu uzlādes jaudu un ļauj akumulatorus uzlādēt līdz EV industrijas ieteiktajam 80 % uzlādes limitam nepilnās 2 stundās. "Novus Ecoline" arī aprīkoti ar tehnoloģijām, kas ļauj attālināti pārraudzīt mikroautobusa kustību un galvenos parametrus, kā arī veikt attālināti diagnostiku un programmatūras atjauninājumus.

SIA "E buss" reģistrēts 2020. gadā un pieder Benitai Danilenko.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!