Delfi foto misc. - 79620
Foto: Publicitātes foto
Jaunuzņēmums "PrintOnPack.com", kas darbojas mīkstā iepakojuma tirgū, ir piesaistījis Somijas investīciju fonda "SuperHero Capital" finansējumu 450 000 eiro apmērā, lai digitalizētu iepakojuma salīdzināšanas un pasūtīšanas pakalpojumu un veicinātu ilgstpējīgu materiālu izmantošanu, informē uzņēmums.

Somijas investīciju fondam "SuperHero Capital", kas iegulda Somijas un Baltijas jaunuzņēmumos, šī būs pirmā fonda investīcija Latvijas uzņēmumā. ""SuperHero Capital" meklē supervaroņus – komandas ar superspējām, piemēram, īpašām zināšanām kādā nozarē. "PrintOnPack.com" patiešām pārzina savu spēles laukumu, un, tā kā tik daudz procesu joprojām tiek veikti manuāli, ir skaidrs, ka nozarei ir nepieciešamas pārmaiņas," teic "SuperHero Capital" pārstāvis Ernests Štāls.

Jaunuzņēmuma biznesa idejas autors ir tā līdzdibinātājs Ivars Sudmalis ar lielu pieredzi mīkstā iepakojuma ražošanas industrijā. Apzinoties nozares trūkumus – lielo manuālā darba apjomu, veicot piedāvājuma aprēķinus, kā arī grūtības atrast iepakojuma piegādātāju, Sudmalis saskatīja iespēju procesu uzlabot. 2020. gadā viņš kopā ar līdzdibinātājiem Ingaru Zagorski un Ivaru Mirošnikovu uzsāka jaunas platformas izstrādi mīkstā iepakojuma piedāvājumu salīdzināšanai un pasūtīšanai.

Mīkstā iepakojuma nozare ir tehniski sarežģīta un nav pārskatāma. Pētījumi liecina, ka cenu piedāvājumi par identisku pasūtījumu atšķiras vidēji par 88% un ārkārtējos gadījumos – pat seškārtīgi. "PrintOnPack.com" izstrādātajā digitālajā platformā ir integrēti vairāk nekā 120 mīkstā iepakojuma ražotāji, ļaujot iegūt informāciju par to piedāvājumiem un izcenojumiem. Gada laikā "PrintOnPack.com" ir pieņēmis vairāk nekā 500 pieprasījumu no klientiem 10 valstīs un palīdzējis pasūtīt vairāk nekā trīs miljonus iepakojumu.

"Šobrīd ar drukas pakalpojumu piedāvājumu var iepazīties nozares izstādēs, cenas aprēķina "Excel" tabulās un pasūtījumus saskaņo telefoniski. Tā kā jaunus piedāvājumus iegūt ir sarežģīti un laikietilpīgi, uzņēmumi reti maina savu iepakojuma ražotāju, lai gan citviet cena var būt izdevīgāka un materiāli piemērotāki. Mēs atvieglojam informācijas iegūšanu," teic "PrintOnPack.com" līdzdibinātājs un izpilddirektors Ingars Zagorskis.

"PrintOnPack.com" platformā var atrast arī ilgtspējīgus iepakojuma materiālus, piemēram, pārstrādājamu vai bioloģiski noārdāmu iepakojumu, un līdz šim vairāk nekā 50% platformas pieprasījumu ir bijuši tieši par ilgtspējīgu iepakojumu. Uzņēmums plāno izglītot klientus par visu mīksto iepakojumu ilgtspējības ciklu un tā radīto oglekļa dioksīda pēdu, lai izdarītu videi draudzīgākas izvēles.

Jaunuzņēmuma mērķis ir paātrināt arī ražotāju pāreju uz ilgtspējīgu uzņēmējdarbību. Redzot lielo pieprasījumu pēc videi draudzīga iepakojuma "PrintOnPack.com" platformā, daži uzņēmumi jau šobrīd ievieš ilgtspējīgus risinājumus, lai apmierinātu šo klientu vajadzības. "PrintOnPack.com" uzskata, ka tas ir tikai sākums, un cer būt līderi ilgtspējīga iepakojuma popularitātes veicināšanā.

Šobrīd "PrintOnPack.com" apkalpo Eiropas tirgu, un drukas pakalpojumu sniedzēji atrodas visā Eiropā, NVS valstīs un Āzijā. Līdz gada beigām uzņēmums plāno nodarbināt līdz 40 darbinieku, turpināt pilnveidot platformu un palielināt pasūtījumu apjomu un uzņēmuma ieņēmumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!