Delfi foto misc. - 79343
Foto: Pixabay

"Swedbank" brīdina, ka telefonkrāpnieki sākuši izmantot robotizētās zvanu iespējas, lietojot arī latviešu valodu. Iepriekš Latvijas banku klienti pārsvarā saņēma zvanus tikai krievu valodā, kad krāpnieki nemācēja atbildēt uz jautājumiem latviešu valodā, kas lielai daļai klientu ļāva tos atpazīt un izvairīties no krāpnieku centieniem iegūt klientu pieejas datus internetbankai.

“Tas, ka krievu valoda nebūs vienīgā valoda, kuru krāpnieki izmantos klientu uzrunāšanai, diemžēl jau bija gaidāms. Attīstoties tehnoloģijām, uzlabojas arī krāpnieku rīki, kā izlikties par banku darbiniekiem un ar viltu iegūt klientu datus, lai pieslēgtos klientu internetbankai. Tāpēc aicinām klientus būt īpaši vērīgiem un neuzķerties uz šādiem viltus banku darbinieku zvaniem, neskatoties kādā valodā šie zvani tiek saņemti. Jebkurš saņemtais zvans vai īsziņa, kad kāds aicina jūs izpaust vai kaut kur ievadīt Smart-ID vai kalkulatora kodus, ir skaidrs signāls – tie ir krāpnieki!” saka Vadims Frolovs, "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Svarīgākie ieteikumi klientu drošībai:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!