Foto: DELFI
"Lokdauna" laikā, kas ieviests kopš 21. oktobra, vismazāk pārvietojas Rīgā dzīvojošie cilvēki, liecina IKT pakalpojumu sniedzēja "Bite" analīze par iedzīvotāju mobilitāti.

Iespējams, galvaspilsētas iedzīvotāji rūpīgi ievēro mājsēdi vai arī ir gatavojušies tai savlaicīgi un izbraukuši no Rīgas jau pirms tās ieviešanas, dodoties, piemēram, uz lauku mājām. Kopumā arī citās Latvijas daļās redzams, ka cilvēku pārvietošanās ir ievērojami samazinājusies līdz ar strikto ierobežojumu ieviešanu. Vienlaikus mobilā interneta patēriņš "Bite" tīklā, salīdzinot ar laiku pirms mājsēdes, ir audzis par 10%.

Analizējot iedzīvotāju mobilitātes datus "Bite" tīklā, atklājušās arī vēl vairākas interesantas tendences – proti, novērojams, ka samazinājusies cilvēku pārvietošanās plūsma pa A klases šosejām, visās lielajās Latvijas pilsētās, kā arī 100 km rādiusā ap Rīgu.

"Kopumā jāsecina, ka iedzīvotāji ļoti mērķtiecīgi ievēro mājsēdes noteikumus un ir izvēlējušies to pavadīt nevis pilsētās, bet gan ārpus tām, laikus gatavojoties striktajiem ierobežojumiem. Tādēļ arī novērojam, ka cilvēku kustība visvairāk mitējusies lielajās pilsētās, īpaši Rīgā. Pavadot ilgāku laiku mājās, strādājot un mācoties attālināti, kopš "lokdauna" ieviešanas palielinājies mobilā interneta patēriņš "Bite" tīklā, turklāt tas šobrīd ir pat lielāks nekā Lietuvā. Paraugoties, kādiem mērķiem mobilie dati tiek izmantoti visvairāk, redzam, ka paaugstinājusies dažādu video platformu, saziņas un sociālo mediju lietotņu izmantošana, piemēram, "Zoom", "Facebook", "WhatsApp" u.c. Turpretim izteikti samazinājusies mobilo lietotņu "Waze" un "Google Maps" lietošana – attiecīgi par 17% un 15%. Arī šī tendence apliecina, ka cilvēki pārvietojas ievērojami mazāk, jo gan viena, gan otra lietotne tiek izmantota navigācijas mērķiem," saka "Bite" Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola.

Tikmēr aplūkojot mobilā interneta patēriņa datus ārpus Latvijas, redzams, ka cilvēki arī ceļo, iespējams, daļu mājsēdes pavadot Latvijā, un daļu – ārzemēs. Proti, mobilo datu apjoms, ko "Bite" klienti viesabonēšanā patērējuši oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir palielinājies par aptuveni 11%. Būtiski, ka patērēto datu apjoma pieaugums, ko cilvēki izmanto Latvijā un ārpus tās, ir līdzīgs. Tātad, cilvēki vienlīdz daudz mobilā interneta lieto kā Latvijā tā ārvalstīs.

"Bite" ir strauji augošais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmums Latvijā, kas nodrošina mobilo un fiksēto sakaru pakalpojumus, "Go3" video satura platformu un integrētus IKT risinājumus biznesa klientiem. Mobilā tīkla infrastruktūras un pakalpojumu attīstībā uzņēmums ik gadu investē aptuveni 10 % apgrozījuma.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!