Rīgas lidostas gaisa satiksmes vadības torņa metu konkursā žūrija par labāko atzīst "Arhis Arhitekti" piedāvājumu - 1
Foto: Publicitātes attēli

Jauns VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) lidojumu vadīšanas tornis Rīgas lidostā ir svarīgs visas Latvijas aviācijas nozares infrastruktūras attīstībai, norāda LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Viņš stāstīja, ka kopš 2021.gada nogales līdz pat janvārim LGS bija pozitīva naudas plūsma un uzņēmums strādāja ar peļņu. "Mēs jau bijām finiša taisnē sarunās ar vienu no investīciju bankām, un viņi bija gatavi šo projektu [lidojumu vadības torni] finansēt uz ļoti labiem nosacījumiem. Tikko sākās karš Ukrainā, sarunās iestājās pauze," norādīja Tauriņš.

LGS vadītājs arī pastāstīja, ka saistībā ar celtniecības izmaksu pieaugumu pandēmijas laikā, projekts šogad arī tika oficiāli pārvērtēts - izmaksas pieauga par 25% līdz aptuveni 52 miljoniem eiro.

Tauriņš uzsvēra, ka šis projekts nevar būt atrauts no citiem projektiem, kas pašlaik tiek īstenoti infrastruktūras attīstības jomā, tostarp aviācijā.

"Gaisa satiksmes vadības tornis ir organiski saistīts ar lidostas attīstību. Ja lidosta grib īstenot visus attīstības plānus un sasniegt 9,3 miljonus pasažieru 2027.gadā, tad gaisa satiksmes vadības torņa projektam ir ļoti svarīga nozīme, jo esošais tornis ir ierobežots savā kapacitātē," teica Tauriņš, paužot pārliecību, ka lidostai nākamo 10 gadu laikā būs jādomā par otro skrejceļu, bet no esošā torņa otru skrejceļu apkalpot nevarēs.

Viņš arī skaidroja, ka līdz ar "Rail Baltica" atzara izbūvi uz Rīgas lidostu brauks vairāk pasažieru, un ir jānodrošina, lai no šejienes var lidot vairāk lidmašīnu.

"Tādēļ jaunais lidojumu vadības tornis ir svarīgs ne tikai mums, bet visas aviācijas nozares infrastruktūras attīstībai Latvijā," uzsvēra Tauriņš, piebilstot, ka nozarē izpratne par to ir, bet jautājums ir par finansējuma avotu.

Jauns tornis nozīmē arī jaunas tehnoloģijas un tā saucamo attālināto gaisa satiksmes vadību, ko ļoti viegli un efektīvi varēs piemērot, piemēram, Lielvārdē, Liepājā vai jebkurā citā lidlaukā, kurš attīstīsies, skaidroja Tauriņš.

Viņš arī piebilda, ka esošā torņa tehniskās un tehnoloģiskās iespējas attālināto gaisa satiksmes vadības ieviešanu nepieļauj. "Jaunajā tornī iespējas būs gluži citas, un tās dos ekonomiju ne tikai mums, bet arī lidlaukiem, jo cilvēki atradīsies uz vietas LGS," teica Tauriņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!