Latvijas tehnoloģiju tirdzniecības uzņēmums "Capital", saskaroties ar izmaiņām tirgū un augsto pieprasījumu, bija iecerējis atdzīvināt portatīvo datoru "Gauja" līniju. Tomēr šai iecerei punktu pielika globālā sacensība par mikroshēmām – viena sīka detaļa, kuras cena pirms krīzes bija aptuveni 30 centi, nu maksāja jau vairākus desmitus eiro, fināla taisnē esošo projektu padarot finansiāli neiespējamu.
To intervijā ar "Delfi Bizness" atklāj AS "Capital" valdes loceklis Aigars Bērziņš.
To intervijā ar "Delfi Bizness" atklāj AS "Capital" valdes loceklis Aigars Bērziņš.
Viņš arī stāsta, kā uzņēmums pēdējos gados gājis cauri jau trim krīzēm un kāda ir to ietekme gan uz "Capital", gan tirgu kopumā, gan patērētājiem.
Pirms vairākiem gadiem AS "Capital" aizvēra savus mazumtirdzniecības veikalus, pēc kuriem uzņēmumu labi zināja plašākā sabiedrībā, un tagad savu darbību tas koncentrējis uz biznesa, valsts un pašvaldību segmentiem.
"Capital" dibināts tālajā 1992. gadā. Kā šo 30 gadu laikā uzņēmums nonācis līdz pašreizējam biznesa modelim?
Uzņēmums ir mainījies līdz ar mūsu sabiedrību un ekonomiku. Piemēram, deviņdesmitajos gados Latvijā tu varēji būt karalis, ja mācēji kaut ko atvest no ārzemēm, un bija pat diezgan mazsvarīgi, kas tas bija. Bija arī laiki, kad darbiniekam piešķīra jaunu datoru un tie bija lieli svētki.
"Capital" pamata bizness cauri gadiem vienmēr ir bijis sadarbība ar biznesa, valsts un pašvaldību segmentiem, lai arī savulaik esam bijuši atpazīstamāki gan ar zīmoliem "Gauja" un "Apple", gan ar saviem veikaliem. Latvijas biznesa vide auga, uzņēmumi sāka novērtēt vairs ne tikai zemāko cenu vai citas vienkāršas, eksistenciālas lietas, bet arī pakalpojumus, arvien vairāk iedziļinājās, saprotot, ka ne visas vajadzības var atrisināt viena standarta prece vai risinājums, un līdzi ar klientiem augām arī mēs. Pagrieziena punkts "Capital" attīstībā bija 2017. gads, kad izlēmām atteikties no mazumtirdzniecības.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv