Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas A korpusa Covid-19  nodaļas ierīkošana - 2
Foto: Viesturs Radovics/DELFI

Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca ar "OSS Networks" tehnisko atbalstu ir īstenojusi balss robotzvanu projektu, informē uzņēmums.

Sākot ar 15. jūliju, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca uzsākusi izmantot robotzvanu, kas pacientiem atgādinās par pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu. Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas robotizētais atzvans vienmēr tiks veikts no tālruņa 67133010, informē slimnīca.

Īstenotais Paula Stradiņa Klīniskās universitātes balss bots katru dienu veic vairāk nekā pustūkstoti zvanu pacientiem, kuriem turpmākajās trīs dienās ir plānots medicīnas speciālista apmeklējums un informē par apmeklējuma laiku, speciālistu un atrašanās vietu slimnīcas teritorijā, noslēgumā, lūdz zvana saņēmējam apstiprināt vai noraidīt ierašanos, skaidro "OSS Networks". Tādējādi jau laikus slimnīca ir informēta par gadījumiem, kad klients nespēj ierasties uz noteikto vizīti, kas ļauj izmantot speciālistu laiku lietderīgi.

Līdz šim zvanu centrā ikdienu bija nepieciešami astoņi darbinieki, kuri atzvanīja, lai atgādinātu par pierakstu un pārliecinātos, ka pacienti uz vizīti ieradīsies. Slimnīcā prognozē, ka līdz ar robotzvana ieviešanu, pacientu sazvanīšanai būs nepieciešams ievērojami mazāks darbinieku skaits, tādējādi varēs palielināt darbinieku skaitu, kuri ikdienā saņem pacientu zvanus.

Robots Nils zvanīs un atgādinās par pierakstu pacientiem. Sazvanītajam pacientam būs četras izvēles iespējas: apstiprināt vizīti, to atteikt, norādīt, ka zvans uz viņu neattiecas, kā arī izvēlēties ziņu noklausīties vēlreiz. Ja gadījumā pacients nebūs sazvanīts, robots pēc četrām stundām zvanīs atkārtoti, kā arī pacientam būs iespēja pašam atzvanīt robotam un saņemt informāciju par pierakstu sev ērtā laikā un vietā. Viens no robotzvana piemēriem: "Sveicināti! Atgādinām, ka esat pierakstīts Stradiņa slimnīcā pie speciālista: neirologs Zanda Ozola, divpadsmitajā maijā pulksten deviņos nulle, nulle. Lūdzam ierasties savlaicīgi reģistratūrā, ieeja Ā1. Lai apstiprinātu ierašanos - nospiediet taustiņu viens. Lai atteiktu pierakstu – nospiediet taustiņu divi. Lai noklausītos atkārtoti - nospiediet taustiņu trīs. Ja šis zvans neattiecas uz jums - nospiediet taustiņu deviņi."

Atšķirībā no ierastajiem veselības aprūpes iestāžu īstenotajiem robotzvanu risinājumiem, lai saviem klientiem atgādinātu par plānoto speciālista apmeklējumu, "OSS Networks" īstenotais inteliģentā balss bota risinājums, veic izejošo zvanu un sarunas saturu pielāgo konkrētajai situācijai, izmantojot valodas apstrādes un sintēzes tehnoloģiju. Balss botu tehnoloģija ir nākošā attīstības fāze robotzvanam; līdztekus jau esošajām tehniskajām iespējām, tie spēj sarunas saturu dinamiski mainīt, pielāgojoties tās gaitai.

Balss boti ir salīdzinoši jauna tehnoloģija, kuru izmantošana ikdienas pakalpojumu sniegšanā ir kļuvusi iespējama, pateicoties straujajai valodas apstrādes tehnoloģiju attīstībai pēdējo desmit gadu laikā. Un tehniskās iespējas, kuras vēl pirms pieciem gadiem bija pieejamas tikai plaši izplatīto valodu lietotājiem (angļu, spāņu, u.c.), bet tagad ir pieejamas arī tādām mazākām reģionālām valodām kā latviešu.

Balss bota risinājumu nodrošina uzņēmums "OSS Networks". "OSS Networks" ir daļu no "Enreach", kas nodrošina neatkarīgi no uzņēmuma izmēra balss sakaru risinājumus un vienotās komunikācijas pakalpojumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!