PTAC aicina komersantus uzlabot čatbotu kvalitāti
Foto: Pexels.com, cottonbro

2021. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) darbinieki veica komercprakses uzraudzību saistībā ar konsultēšanas rīku (t.s. čatbotu) izmantošanu saziņai ar patērētājiem. Veicot uzraudzības aktivitātes, PTAC ierosināja 12 administratīvās lietas un visiem iesaistītajiem komersantiem nosūtīja informatīvas vēstules. Turpmāka iesaistīto subjektu preventīva aicināšana ievērot normatīvo aktu prasības nākotnē varētu novērst dažādas problēmsituācijas un nepieļaut patērētāju tiesību pārkāpumus.

Projekta "Komercprakses, piedāvājot patērētāju konsultēšanas rīkus, apzināšana un analīze, pārkāpumu novēršana" īstenošana bija plānota 2020. gadā, taču ārkārtas situācijas un ar to saistīto uzraudzības aktivitāšu izmaiņu dēļ paredzētie pasākumi tika pārcelti uz 2021. gadu. Šo uzraudzības aktivitāšu nepieciešamības pamatā ir apstākļi un tendences, kas saistītas ar pieaugošu patērētāju tiesisko interešu apdraudējuma risku tirgus digitalizācijas apstākļos, pārdevējiem un pakalpojuma sniedzējiem ieviešot dažādas automatizācijas vai robotizācijas sistēmas, kas komunicē ar patērētājiem digitālajā vidē (Virtuālās palīdzības sistēmas). Praksē tās mēdz saukt dažādos terminos, piemēram, tērzēšanas roboti, virtuālie asistenti un virtuālie palīgi (no angļu valodas – chatbots).

Projekta mērķis bija apzināt tirgus situāciju un izdarīt secinājumus par Virtuālo palīdzības sistēmu izmantošanas riskiem, konsultēt pārdevējus un pakalpojumu sniedzējus par konstatētajām neatbilstībām, kā arī būtisku patērētāju tiesību pārkāpumu konstatēšanas gadījumos veikt nepieciešamos uzraudzības pasākumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!