MISC 2.0 - 21378
Foto: Unsplash

Pērn mobilā interneta lietotājs patērējis vidēji 42 GB mēnesī – par 18% vairāk nekā 2021. gadā, kamēr zvanu minūšu ilgums un nosūtīto īsziņu skaits samazinājies, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati par elektronisko sakaru komersantu rādītājiem 2022.gadā.

"Atskatoties uz telekomunikācijas nozares attīstību pērn, joprojām būtisku ietekmi uz nozares pārmaiņām atstāj attālinātās darba un mācību iespējas, kas veicināja aktīvu interneta pakalpojuma izmantošanu. Būtiski pieaudzis tieši mobilā interneta patēriņš, kamēr lietotāju sarunu ilgums mobilā tīklā sarucis. Tas skaidrojams ar augošu popularitāti izmantot dažādas aplikācijas saziņai ar kolēģiem, draugiem, neveicot zvanu izmantojot mobilā tīkla balss pakalpojumu. Tikmēr fiksētā tīkla balss pakalpojumam – salīdzinot ar mobilā tīkla balss pakalpojumu, loma pakalpojumu tirgū aizvien samazinās. Tomēr pozitīvi, ka fiksētā interneta lietotājiem tiek pakāpeniski nodrošināti arvien lielāki pieslēguma ātrumi," stāsta SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Kopējie elektronisko sakaru komersantu sniegto pakalpojumu ieņēmumi pieauga par 5,3%, sasniedzot 562 milj. eiro. Lielākie operatori – SIA "LMT", SIA "Tele2", SIA "Bite Latvija" un SIA "Tet" – veidoja 81% lielu tirgus daļu. Elektronisko sakaru operatoru skaits Latvijā turpina samazināties, un aktīvo reģistrēto komersantu skaits 2022.gada beigās bija 220 komersanti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!