Sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" īpašnieks "Meta" ieviesis iespēju šo tīklu lietotājiem Eiropas Savienībā, Eiropas Ekonomiskajā zonā un Šveicē iespēju iegādāties mēneša abonementu, lai neredzētu portālā reklāmas, liecina uzņēmuma paziņojums.
Abonēšanas maksa ir 9,99 eiro mēnesī internetā vai 12,99 eiro mēnesī iOS un "Android" lietotājiem. Neatkarīgi, kā abonements iegādāts, lietotājs pakalpojumu varēs izmantot visiem saviem "Lietotāju centrā" piesaistītajiem profiliem, neatkarīgi no ierīces, kurā pierakstās. iOS un "Android" lietotājiem cena ir augstāka, jo to ietekmē "Apple" un "Google" piemērotās komisijas maksas.
Ja cilvēks pakalpojumu abonējis, tad viņa personiskā informācija netiks izmantota reklāmu pielāgošanai, norāda uzņēmumā.
Ja lietotājs nevēlas maksāt par abonēšanu, viņam tiek piedāvāta iespēja piekrist pielāgotu reklāmu saņemšanai.
Iespēja iegādāties abonementu bez reklāmām līdzsvaro Eiropas regulatoru prasības, vienlaikus sniedzot lietotājiem izvēli un ļaujot "Meta" turpināt apkalpot visus ES, EEZ un Šveices iedzīvotājus, uzsver kompānijā.
"Savā spriedumā Eiropas Savienības Tiesa nepārprotami atzina, ka abonēšanas modelis, kādu mēs šobrīd esam ieviesuši, ir atbilstošs piekrišanas veids reklāmu pakalpojumiem," norāda uzņēmums.
"Ja cilvēks turpina izmantot mūsu produktus bez maksas, viņa pieredze paliks tāda pati, kā līdz šim, un šo pieredzi turpinās balstīt rīki un iestatījumi, ko esam ieviesuši, lai dotu cilvēkiem iespēju kontrolēt reklāmas, kādas tie redz, piemēram, atsakoties no reklāmām vai izvēloties, kādu jomu reklāmas tie vēlas redzēt," norāda uzņēmums.
Savukārt reklāmdevēji varēs turpināt īstenot personalizētas reklāmas kampaņas Eiropā, lai sasniegtu tos, kuri arī turpmāk vēlēsies saņemt bezmaksas, ar reklāmām balstītu tiešsaistes pakalpojumu, uzsver kompānijas pārstāvji.
Abonements bez reklāmām būs pieejams cilvēkiem, sākot no 18 gadu vecuma, un kompānija turpina pētīt, kā pusaudžiem nodrošināt noderīgu un atbildīgu reklāmu pieredzi, ņemot vērā mainīgo regulējošo vidi, uzsver uzņēmumā.
"Nākotnē mēs turpināsim ieguldīt, lai izveidotu jaunus rīkus, kas saglabā to vērtību, ko gan cilvēki, gan uzņēmumi iegūst no personalizētām reklāmām, ļaujot cilvēkiem kontrolēt to, ko viņi redz," uzsvēris uzņēmums.
Latvijas Datu valsts inspekcija (DVI) , komentējot jauno pakalpojumu, norāda, ka katrs uzņēmums, kas apstrādā personas datus, ir atbildīgs par to apstrādi. Viņš pats nosaka nolūkus un veidu, kādā apstrādi veic un ko ar personas datiem dara.
""Meta" ir izvēlējusies, viņuprāt, atbilstošo tiesisko pamatu viņu veiktajai personas datu apstrādei. Šī ir konkrētas kompānijas rīcība, par kuru viņš pats uzņemas atbildību. Šī rīcība nenozīmē "piekrišanu" no uzraudzības iestāžu puses, jo pārziņiem attiecīgā tiesiskā pamata izvēlei nav jāsaņem uzraudzības iestāžu piekrišana. Tomēr uzraudzības iestādēm ir tiesības uzsākt pārbaudi par pārzini, lai noskaidrotu, vai tā rīcība, ko viņš ir ieviesis, ir atbilstoša Datu regulas prasībām. Līdz ar to šobrīd tā ir kompānija "Meta", kura piekrīt tam, ka šāda apstrāde ir tiesiska. Jānorāda, ka iepriekš ES līmenī jau tika pieņemti lēmumi, atzīstot Facebook praksi attiecībā uz personas datu izmantošanu reklāmas vajadzībām par neatbilstošu Datu regulas prasībām," uzsvēra DVI.
Jau ziņots, ka Eiropas Datu aizsardzības kolēģija (EDPB) nupat pieņēmusi lēmumu "Facebook" un "Instagram" māteskompānijai "Meta" liegt izmantot šo sociālo tīklu lietotāju personas datus mērķētai reklāmai, raksta ārvalstu mediji.
Aizliegums aptvers visas 30 Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valstis.
Šādas reklāmas aizliegums, kas ir vērsts uz lietotājiem, ievācot viņu datus, rada būtiskas neērtības ASV tehnoloģiju gigantam "Meta Platforms", kas ir abu sociālo mediju platformu īpašnieks, un iepriekš jau iebildis pret centieniem ierobežot šo praksi, raksta "Reuters".