"LMT" uzsāk jaunā iPhone 7 (PRODUCT) RED tirdzniecību - 7
Foto: LETA

Lai lietotājiem vienmēr, pirms tiek slēgts līgums par elektronisko sakaru pakalpojumiem, būtu nodrošināta iespēja iepazīties ar šī līguma kopsavilkumu, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apstiprinājusi grozījumus "Vadlīnijās par elektronisko sakaru pakalpojumu līguma kopsavilkumu".

Vadlīniju atjaunotā redakcija nosaka, ka līguma kopsavilkumus komersantam jānodrošina visos gadījumos, tostarp, kad lietotājam tiek izstrādāts individuāls piedāvājums. Grozījumi vadlīnijās izstrādāti ciešā sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC).

"Iepriekšējā vadlīniju redakcija ļāva elektronisko sakaru komersantiem brīvāk interpretēt nepieciešamību lietotājam nodrošināt līguma kopsavilkumu. Ņemot vērā, ka tika konstatēti gadījumi, kad lietotājam individuāli pielāgota līguma piedāvājuma gadījumos šāds kopsavilkums netika nodrošināts, bija nepieciešams precizēt elektronisko sakaru komersanta pienākumus, skaidri definējot, ka līguma kopsavilkumu jāpiedāvā ikvienam lietotājam ikvienā gadījumā," norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

"Aicinām iedzīvotājus izmantot iespēju pirms elektronisko sakaru līguma slēgšanas, izvēloties piemērotāko mobilo vai fiksēto balss sakaru, interneta, kā arī televīzijas piedāvājumu, iepazīties ar tā kopsavilkumu, tādējādi atvieglojot savu izvēli," norāda Tauniņš.

"Elektronisko sakaru pakalpojumu līgumi ne vienmēr ir vienkārši un labi saprotami patērētājiem, par ko dažkārt liecina arī saņemtās sūdzības. Tādēļ no komersantu puses ir jādara viss iespējamais, lai pārliecinātos, ka patērētāji ir pilnībā izpratuši līguma nosacījumus. Es ticu, ka elektronisko sakaru pakalpojuma līguma kopsavilkums ļaus patērētājiem saņemt vienkāršāk uztveramu un salīdzināmu informāciju par izvēlēto pakalpojumu, tā cenu un citiem būtiskiem līguma nosacījumiem," teic Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.

Kopsavilkumus elektronisko sakaru komersantam ir pienākums bez maksas nodrošināt visiem iedzīvotājiem, mikrouzņēmumiem, maziem uzņēmumiem un bezpeļņas organizācijām.

Līguma kopsavilkuma mērķis ir pirms līguma slēgšanas nodrošināt galalietotājiem salīdzināmu, viegli uztveramu un vienota formāta informāciju par līguma galvenajiem nosacījumiem, izvēloties elektronisko sakaru pakalpojumu. Līguma kopsavilkumu komersantam jāpiedāvā visos gadījumos, kad galalietotājs interesējas par iespēju noslēgt līgumu par balss sakaru, īsziņu, interneta piekļuves vai televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumu.

Vadlīnijas nosaka, ka līguma kopsavilkums ietver pakalpojuma vai tarifu plāna nosaukumu, informāciju par komersantu un tā kontaktinformāciju, informāciju par pakalpojumu un galiekārtu vai iekārtu, ja tā ir iekļauta vienā piedāvājumā ar pakalpojumu, informāciju par interneta ātrumu un tiesiskās aizsardzības līdzekļiem, informāciju par cenu, cenu ar atlaidi, subsidētas galiekārtas vai iekārtas cenu.

Līguma kopsavilkumā jānorāda arī līguma termiņš, iespējas to pagarināt un izbeigt, kā arī jāidentificē iespējas galalietotājiem ar invaliditāti.

Līguma kopsavilkumam jābūt pieejamam bez maksas pirms līguma noslēgšanas komersanta tīmekļvietnē un klientu apkalpošanas vietās katram pakalpojuma piedāvājumam, un tam jābūt izsniegtam tādā formātā, kas galalietotājam ir viegli pieejams un apskatāms, tostarp elektroniski.

Saistībā ar akciju piedāvājumiem, kuriem piemēro atlaides, kas ir spēkā noteiktu laika periodu, līguma kopsavilkumā ir jābūt atspoguļotam atlaides piedāvājuma termiņam, kā arī līgumsoda piemērošanas nosacījumiem un līgumsoda apmēram, ja tāds tiek noteikts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!