*Reklāmraksti 2017 - 1171
Foto: Sandijs Bruders
Ideja ir veiksmīga, ja ar to var pelnīt naudu un sniegt pakalpojumu, kas kādam ir vajadzīgs, uzskata Rīgas Tehniskās universitātes students Edgars Viziņš. Viņa komanda ir radījusi unikālu produktu – viedo elektrisko motorolleru. Tas ir viegls, ātrs un videi draudzīgs braucamrīks, kas pēc vienas stundas uzlādes var mērot 140 kilometrus lielu attālumu. Jaunajiem izgudrotājiem izkristalizējusies skaidra uzņēmējdarbības niša – šos motorollerus piedāvāt piegādes servisiem

Tērē ne vairāk kā vienu eiro uz 100 kilometriem

Jaunuzņēmuma RMR Motobikes radītais motorollers ir lieliski piemērots tam, lai piedalītos intensīvajā pilsētas satiksmē. Edgars Viziņš uzsver, ka tas būvēts, paturot prātā tieši piegādes kompāniju vajadzības. "Tas ir pirmais elektriskais motorollers, kas būvēts īpaši piegādes servisiem, nevis adaptēts to vajadzībām. Tas ir videi draudzīgs un tērē ne vairāk kā vienu eiro uz 100 kilometriem," viņš saka.

Jaunie uzņēmēji klientiem gatavi piegādāt arī IT atbalstu – viedo loģistikas risinājumu, kas palīdzēs tiešsaistē izplānot efektīvāko piegādes maršrutu, aprēķināt piegādes laiku un zināt konkrētu kurjera atrašanās vietu. Tāpat tiktu novērsta situācija, ka motorollera akumulators var izlādēties, esot ceļā pie klienta. Uz motorollera stūres uzstādītajā ekrānā kurjers ērti var redzēt navigācijas karti, kā arī saņemt paziņojumus no piegādes operatora.


Patlaban tapis tikai pirmais motorollera prototips un tuvākā gada laikā tiks uzbūvēti vēl vairāki. Tas nozīmē, ka braucamrīka dizains, visdrīzāk, mainīsies. Tomēr jau tuvākajā laikā jaunieši plāno pabeigt nepieciešamo sertifikācijas procesu, lai motorolleri varētu piedalīties satiksmē. Šogad sāksies arī motorollera testēšana ielās, kas notiks sadarbībā ar kādu piegādes kompāniju Latvijā.

Likme uz zaļo enerģiju

Pievienošanās RTU IdeaLAB projektam jaunajiem uzņēmējiem bijis mērķtiecīgs solis savu mērķu sasniegšanai. Projektam viņi pieteicās jau ar gatavu ideju un sapratni, kas varētu būt viņu produkta pircēji un tirgus. „Es jau 12 gadus darbojos motociklu, mopēdu un motorolleru jomā. Saliekot visas mūsu zināšanas, mēs komandā kopīgi sapratām, kāda būtu nepieciešamība tirgū, un tikai tad, balstoties uz konkrētām tirgus prasībām, radās motorollera detalizēts risinājums," stāsta Edgars Viziņš.

Mēs esam rūpīgi izanalizējuši ne tikai tirgu, bet arī iespējamo klientu prasības un nozares attīstības tendences: „Ir skaidri zināms, ka tuvāko sešu līdz astoņu gadu laikā jebkura elektriskā transportlīdzekļa izmaksas varētu kristies par aptuveni 60%. Tas, savukārt, nozīmē, ka tuvāko 10-15 gadu laikā benzīna izmantošanas proporcijas var ievērojami mainīties. Mūsu motorollers ir pilnībā elektrisks – 100% zaļa enerģija. Mērķis ir to uzbūvēt arī maksimāli izturīgu un dot motorolleram vismaz trīs gadu garantiju."

Komanda mērķtiecīgi atteikusies no savai mērķauditorijai liekajām motorollera funkcijām, kas to potenciāli sadārdzinātu. Tā vietā domāts par to, lai braucamrīks piegādes kompānijām būtu maksimāli ērts. Kā vienu no priekšrocībām Edgars min iespēju motorolleru iedarbināt nevis ar atslēgu, bet aproci.

Sapnis par Rīgas Motorrūpnīcas zīmola atjaunošanu


Pie viedā elektriskā motorollera izstrādes darbojas sešu apņēmīgu cilvēku komanda (attēlā): Edgars Viziņš (kompānijas vadītājs), Miks Kārlis Lodziņš (pārdošana), Elīna Bušmane (vizuālā māksliniece, dizainere), Eižens Poišs (elektronikas inženieris, programmētājs), Mārtiņš Jurgevičs (mehānikas inženieris) un Čārlzs Burjē (produkta stratēģis, dizainers). Viņus vieno arī ambiciozs sapnis par Rīgas Motorrūpnīcas zīmola atjaunošanu, un saņemta arī atļauja tā izmantošanai.

Rīgas Tehniskās Universitātes koprades telpa IdeaLAB ir projekts, kas darbojas ar BlueOrange atbalstu, apvieno talantīgus jaunos uzņēmējus – kopumā 60 komandas. Projekta entuziasti uzsver, ka no labas idejas līdz veiksmīgam biznesam nereti ir tāls ceļš ejams, tāpēc izšķiroša nozīme ir tieši IdeaLAB mentoriem, kas palīdz saprast, vai ideja būs dzīvotspējīga arī skarbajā biznesa vidē.

Idejas nozīmi uzsver arī RMR vadītājs: „Mans sapnis bija uzbūvēt motociklu. Bet esmu sapratis, ka skaista ideja ir viena lieta, bet otra – šai idejai ir jābūt pielietojamai un pelnīt spējīgai. Ideja ir veiksmīga, ja ar to var pelnīt naudu un sniegt reāli pieprasītus pakalpojumus," uzsver Edgars Viziņš.


RTU ideju laboratorijas IdeaLAB lielākais sadarbības partneris ir BlueOrange

Attēlā: RMR Motobikes vadītājs Edgars Viziņš (pirmais no labās) un elektronikas inženieris, programmētājs Eižens Poišs. Foto: Sandijs Bruders.

Piebilde. BlueOrange ir zīmols, kuru lieto Baltikums Bank AS.



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!