Krīzē hakatonos jādodas meklēt idejas biznesam un jauni talanti
Foto: Publicitātes foto
Latvijā hakatoni ir salīdzinoši jaunas ideju ģenerēšanas platformas, tomēr arī pie mums tie iegūst aizvien lielāku atzinību un popularitāti. Kāpēc tie ir tik būtiski tieši tagad, kad esam sadursmē ar krīzi? Izrādās, tie ir ne tikai radošu risinājumu epicentri, ko aizgūt uzņēmējiem, bet arī iespēja atrast talantus un nodibināt ciešākas attiecības starp darbiniekiem.

Hakatons (no vārdiem "hakeris" un "maratons") ir pasaulē plašu popularitāti guvis pasākuma formāts, kura mērķis ir īsā laika posmā radīt jaunas un dzīvotspējīgas idejas dažādu problēmu risināšanai. Ja tradicionāli hakatoni tika organizēti programmētājiem, kuri radīja tehnoloģiskus risinājumus, tad šobrīd, atbilstoši galvenajam mērķim un tematikai, tajos piedalās dažādu jomu profesionāļi – līdzās IT speciālistiem un programmētājiem, tie ir arī mārketinga, biznesa attīstības, finanšu speciālisti un citu jomu profesionāļi.

Kāpēc hakatoni strādā? Par to galveno veiksmes faktoru ir atzīts Latvijā tik labi zināmais teiciens "divas galvas ir gudrākas par vienu" jeb vairāku spīdošu prātu kopdarbs, kuru efektivitātes katalizators ir ierobežots laiks, kas būtiski veicina "domāšanu ārpus kastes".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!