Pēc krīzes ir jāmeklē zelta vidusceļš darbam birojā un attālināti
Foto: Publicitātes foto
Covid-19 ienākšana mūsu ikdienā ir raisījusi straujas pārmaiņas daudzu uzņēmumu darba organizācijā, lielu uzsvaru liekot tieši uz attālinātu darbu. Tagad, kad soli pa solim varam atgriezties ierastajā darba organizācijā, daudzi darba devēji ir dilemmas priekšā – palikt pie darba attālināti, atgriezties birojā pilnībā vai tomēr meklēt zelta vidusceļu jeb veiksmīgāko kombināciju starp strādāšanu no mājām un ofisa? Tiesa, pārmaiņas, ko viesa krīze, notika tik strauji, ka nevienam līdz šim pat nav bijusi iespēja testēt, mēģināt dažādus darba modeļus, kas vienlaikus apmierinātu gan drošības prasības, gan darbinieku vēlmi pēc kopienas sajūtas un klātienes mijiedarbības ar kolēģiem, gan nekonfliktētu ar efektīva darba organizācijas apsvērumiem.

Šobrīd daļa uzņēmumu ziņo par pilnīgu darbinieku atgriešanos birojos, savukārt citi plāno palikt pie pilnīgi attālināta darba vēl kādu laiku, bet vēl kāds jau ir ieviesis iespēju balansēt darbu no mājām un biroja. Vienlaikus nedrīkst aizmirst, ka vīruss vēl nekur nav pazudis un rūpēm par darbiniekiem vienmēr jābūt kompānijas prioritātei.

Kā darbam attālināti, tā arī strādāšanai birojā ir savi pozitīvie aspekti un izaicinājumi. Piemēram, ja attālināts darbs nozīmē laika ekonomiju, jo varam nedoties uz biroja atrašanās vietu un organizēt sapulces, tikšanās ar klientiem attālināti, tad klātbūtne piepilda cilvēcisku vēlmi pēc socializēšanās, nodrošina skaidrāku un, neslēpšu, bieži vien operatīvāku informācijas apriti, kā arī ļauj kolektīvam justies kā vienotai komandai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!