Rezultātu svārstības "Google" organiskajos rezultātos galvenokārt nosaka divi faktori – konkurences līmenis nozarē un "Google" algoritmu atjauninājumi. Aicinām ļoti kritiski izvērtēt tādus solījumus kā "apmeklējuma dubultošana mēneša laikā" vai "primāro atslēgvārdu TOP3 pozīcijas kādā laika periodā". Lai šādi un citi mērķi būtu uztverami kā objektīvi, pakalpojuma sniedzēja un uzņēmuma rīcībā ir jābūt datiem par uzņēmuma mājaslapas vēsturisko izaugsmi ("Google Analytics", "Search Console") un veiktām priekšizpētēm (atslēgvārdu izpēte, konkurentu izvērtējams, tehniskais audits). Tikai pie šiem nosacījumiem ir iespējams izvirzīt reālistiskus SEO mērķus.
Protams, ka ir gadījumi, kad uzņēmumi atrodas biznesa sākumfāzē un nesen ir palaiduši mājaslapu – šādos gadījumos prognozes ir iespējams izvirzīt daudz optimistiskākas, par pamatu ņemot konkurences līmenī attiecīgajā nozarē un SEO aktivitātēm atvēlēto budžetu/aktivitāšu intensitāti.
Rezultātu izsekošanai pieejami dati un atskaites
Pieņemot, ka veiksmīgi esam izvēlējušies SEO pakalpojuma sniedzēju, noorganizējuši kvalitatīvu priekšizpētes procesu un apzinājuši visus pārējos resursus, kas nepieciešami uzņēmuma virzīšanai "Google" organiskajos rezultātos, svarīgi atcerēties arī par rezultātu monitoringu un datiem. Rokas turēšana uz pulsa SEO progresam ir ne mazāk svarīga par visām pārējām no pakalpojuma izrietošajām aktivitātēm, jo kalpo kā indikators tam, lai noteiktu SEO optimizācijas kvalitāti. Lai uzzinātu vairāk par SEO datu analizēšanu, aicinām iepazīties ar mūsu rakstu "Galvenie kvalitātes rādītāji, pēc kuriem novērtēt SEO kvalitāti", kurā esam apkopojuši svarīgākos pieturpunktus, kuriem pievērst uzmanību.
Runājot par atskaitēm, svarīgi atzīmēt, ka jāpievērš uzmanība atskaites formātam – brīvā teksta veidā atsūtīts e-pasts ar procentuālām datu svārstībām vai manuāli aizpildīts "Excel" fails var radīt šaubas par datu autentiskumu. Pats galvenais ir tas, lai dati atbilstu patiesībai, taču ērtākai rezultātu pārraudzībai rekomendējamas dinamiskas datu atskaites, kurās klientam pašam ir iespēja izvēlēties interesējošās metrikas un filtrēt vai salīdzināt konkrētus laika periodus. Cilvēkam, kurš uzņēmumā atbild par SEO vai kopējo digitālā mārketinga mērķu izpildi, jābūt priekšstatam par rādītājiem un mērķiem, kādi izvirzīti sadarbojoties ar aģentūru vai ārštata darbinieku.
Kā novērtēt to, vai SEO pakalpojums ir cenai atbilstošs?
Pirms atbildēt uz šo jautājumu, vēlamies uzsvērt vairākas lietas:
SEO ir digitālā mārketinga kanāls iltermiņa izaugsmei un pakalpojuma pamatā jābūt uz datiem balstītai un stratēģiskai pieejai.
SEO pakalpojums sevī ietver tehniskos, rakstniecības, datu monitoringa un plānošanas resursus, par kuru izcelsmi un niansēm vēlams gūt priekšstatu pirms sadarbības uzsākšanas.
Uzņēmumu iesaiste SEO optimizācijas procesos ir ļoti svarīga, jo tādējādi ļauj operatīvāk nodot zīmola vēstījumu satura autoriem un mērķauditorijai.
Uzņēmuma izpratne par kvalitātes rādītājiem sniedz priekšrocības, lai taktiskāk saplānotu visus resursus mērķu sasniegšanai.
Tas, cik ātri jūsu uzņēmums nokļūs "Google" organisko rezultātu augšgalā, palielinās organisko apmeklējumu un ienākumus, atkarīgs no efektīvas stratēģijas, kvalitatīviem resursiem un aktivitāšu ikmēneša apjoma. Turklāt svarīgi atcerēties, ka SEO nozarē nav vienotas formulas, kas nogādās Jūsu mājaslapu "Google" pirmajā vietā – katrs projekts ir specifisks un prasa individuālu iedziļināšanos. Ne velti nozarē dzirdam terminus "organiskais apmeklējums" un "dabīgie rezultāti", tāpēc arī no uzņēmuma perspektīvas SEO pakalpojums uzskatāms par kvalitatīvu un cenai atbilstošu gadījumos, kad ir "dabīgi" jūtama atdeve no konkrētām SEO aktivitātēm (pirkumu pieaugums, publikāciju lasījumu skaits, zvani, apmeklējuma pieaugums, TOP atslēgvārdu pozīcijas).
Ceram, ka šis raksts kaut mazliet kliedēja jūsu neziņu par mistisko trīs burtu salikumu "SEO" un aicinām jūs ar mums sazināties gadījumā, ja radies kāds jautājums, rakstot uz solution@infinitum.agency vai aizpildot kontaktformu mūsu mājaslapā: https://infinitum.agency/kontakti/