Foto: Publicitātes foto
Mērķu uzstādīšana ir izplatītākais klupšanas akmens gan no uzņēmumu, gan pakalpojumu sniedzēju puses. Pirmkārt, jāņem vērā tas, ka SEO ir viens no neviendabīgākiem digitālā mārketinga kanāliem, proti, 100% precīzas prognozes noteikt ir grūti.

Rezultātu svārstības "Google" organiskajos rezultātos galvenokārt nosaka divi faktori – konkurences līmenis nozarē un "Google" algoritmu atjauninājumi. Aicinām ļoti kritiski izvērtēt tādus solījumus kā "apmeklējuma dubultošana mēneša laikā" vai "primāro atslēgvārdu TOP3 pozīcijas kādā laika periodā". Lai šādi un citi mērķi būtu uztverami kā objektīvi, pakalpojuma sniedzēja un uzņēmuma rīcībā ir jābūt datiem par uzņēmuma mājaslapas vēsturisko izaugsmi ("Google Analytics", "Search Console") un veiktām priekšizpētēm (atslēgvārdu izpēte, konkurentu izvērtējams, tehniskais audits). Tikai pie šiem nosacījumiem ir iespējams izvirzīt reālistiskus SEO mērķus.

Protams, ka ir gadījumi, kad uzņēmumi atrodas biznesa sākumfāzē un nesen ir palaiduši mājaslapu – šādos gadījumos prognozes ir iespējams izvirzīt daudz optimistiskākas, par pamatu ņemot konkurences līmenī attiecīgajā nozarē un SEO aktivitātēm atvēlēto budžetu/aktivitāšu intensitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!