Mežsaimniecības kravu segmentā ietilpst granulas, šķelda, zāģmateriāli, kā arī kokmateriālu ģenerālkravas – apaļkoki, dēļi, koka plāksnes u.c. izstrādājumi. Vairākos Rīgas ostas uzņēmumos bez kokmateriālu uzglabāšanas un pārkraušanas tiek veikta arī kokmateriālu apstrāde – sākot no kaltēšanas un impregnēšanas, līdz pat sagatavju ražošanai koka māju moduļiem. Šādi pakalpojumi palielina kokmateriālu kravu pievienoto vērtību, kā arī Rīgas ostas konkurētspēju mežsaimniecības kravu segmentā.
Stabili augošs mežsaimniecības kravu segments ir koksnes granulas (+7% 10 mēnešos) un šķelda (+ 8% 10 mēnešos). Oktobrī fiksēts arī gada augstākais pārkrauto mežsaimniecības kravu apjoms – 570 tūkstoši tonnu.
Pieaugums koksnes granulu un šķeldas apjomos aizvadītajā mēnesī varētu būt saistāms ar apkures sezonas tuvošanos un lielāku pieprasījumu pēc kurināmā izejvielām, uzskata eksperti. Tāpat tirgū palielinājies pieprasījums pēc apaļkokiem, kuru apgrozījums attiecīgi audzis arī Rīgas ostā. Mežsaimniecības produktu eksporta kāpumu eksperti skaidro arī ar "Brexit" tuvošanos. Kā liecina ostas dati, oktobrī uz Lielbritāniju nosūtīta vairāk nekā puse no visiem kuģos iekrautajiem kokmateriāliem.
Pavisam mežsaimniecības kravas Rīgas ostā pārkrauj 14 termināļos Saskaņā ar stividorkompāniju sniegto informāciju 85% no visām Rīgas ostā apstrādātajām kokmateriālu kravām ir Latvijas eksports, mērķa tirgu augšgalā jau vairākus gadus nemainīgi – Lielbritānija, Skandināvijas valstis, Somija un Nīderlande. Kopumā 2020. gadā mežrūpniecības kravas no Rīgas sūtītas uz 18 dažādu valstu ostām.
Rīgas osta ir Latvijas lielākā kokmateriālu osta, pārkraujot vairāk nekā pusi no kopējā Latvijas ostās apstrādāto kokmateriālu apjoma.