Aizsākums šādai tendencei meklējams jau deviņdesmitajos gados, kad britu "Lloyds Bank" radīja norēķinu kontu ar fiksētu ikmēneša maksu, pretī piedāvājot zemākus kredītprocentus, izdevīgāku overdraftu u. c. – pakalpojumus, kas aktuāli vidusmēra iedzīvotājam. Šo tendenci pārņēma arīdzan citas bankas, tāpēc, lai izceltos konkurentu vidū, kas piedāvāja līdzīgus pakalpojumus, nācās domāt arvien jaunus paņēmienus, kā uzrunāt un noturēt klientus.
Rezultātā banku piedāvātajiem standarta finanšu pakalpojumiem pievienojās arī citi pakalpojumi, kas ikdienā ir cilvēkiem aktuāli, – ceļojumu, automašīnas un mobilā telefona apdrošināšana. Pakāpeniski pakalpojumu klāsts tika uzlabots un pielāgots, iekļaujot arī izklaidi, piemēram, atlaides kinoteātra vai dažādu pasākumu apmeklēšanai.
Mainījies veids, kā izmantojam maksājumu karti
Attīstoties tehnoloģijām, bankas kartes transformācija ir noritējusi krietni vien straujāk, ko īpaši veicināja "Near field communication" jeb NFC (tuva darbības lauka sakari – no angļu val.) tehnoloģijas rašanās. Rezultātā vairs ne tikai nav jāievieto sava bankas karte maksājumu terminālī un jāievada PIN kods, bet to var vispār nenēsāt līdzi, jo samaksāt iespējams arī citos veidos.
Ja pirms diviem gadiem bezkontakta maksājumi vēl bija jaunums, tad šobrīd aptuveni 70% no "Citadeles" klientu maksājumiem ar karti tiek veikti ar kādu no bezkontakta maksājumu risinājumiem – virtuālo karti telefonā, aprocē uz rokas vai pat īpašā gredzenā, ko piedāvā tikai "Citadele".
Kartes apdrošināšana kā atbalsts neparedzētās situācijās
Pandēmija un ārkārtējā situācija ir apliecinājusi gan to, cik dažādas situācijas var rasties, gan to, cik svarīgi ir pēc iespējas labāk sagatavoties ikdienas izaicinājumiem. Kredītkartes apdrošināšana nav jauns pakalpojums, ko piedāvā bankas, tomēr atšķiras katras bankas piedāvātie apdrošināšanas segumi un iekļautie pakalpojumi. Tā, piemēram, "Citadeles" X kredītkartes apdrošināšana nodrošina plašāko risku segumu, iekļaujot ceļojumu apdrošināšanu, velopolisi, mājokļa palīdzības komplektu un pirkuma apdrošināšanu. Īpaši svarīga šobrīd ir apdrošināšana Covid-19 saslimšanas gadījumiem ārzemju ceļojumos, kas paredz zaudējumu atlīdzināšanu par medicīniskajiem izdevumiem, kas saistīti ar Covid-19, tostarp medicīnisko evakuāciju, kā arī izdevumiem par transporta biļešu pārreģistrēšanu, ja saslimšanas dēļ nav iespējams atgriezties paredzētajā laikā. Jaunais pakalpojums tika izveidots, reaģējot uz pašreizējo situāciju kopā ar apdrošināšanas akciju sabiedrību "BTA Baltic Insurance Company".
Ievērojot pandēmijas noteiktos ierobežojumus ceļošanai uz ārvalstīm, redzam, ka pieaug vietējais tūrisms, līdz ar to tika pielāgota "Citadeles" X kredītkartes apdrošināšana ceļojumiem pa Latviju. Lai šāds ceļojums tiktu apdrošināts, ceļojuma attālums no dzīvesvietas standarta nepieciešamo 95 km vietā līdz šā gada oktobra beigām samazināts līdz 50 km, kā arī apdrošināšanai atbilstošais nakšņošanas ilgums samazināts līdz vienai naktij apmaksātā naktsmītnē. Līdz ar to arī neilgiem ceļojumiem tepat Latvijā darbojas apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, skaidras naudas zādzību un saistībā ar medicīniskiem izdevumiem.
Vasaras mēnešos ievērojami pieauga velosipēdu tirdzniecība, jo liela daļa izvēlējās doties uz darbu ar riteni sabiedriskā transporta vietā, kā arī bija nepieciešams meklēt alternatīvas atpūtas iespējas iekštelpu izklaidēm. Attiecīgi pieauga arī velosipēdu zādzību skaits. Lai palīdzētu saviem klientiem gadījumos, kad lolotais velosipēds ir nozagts, X kredītkartes apdrošināšanas ietvaros līdz oktobra beigām tiek piedāvāta īpaša velopolise, kas paredz apdrošināšanu gan kartes īpašniekam, gan viņa ģimenes locekļiem.
Kredītkartes apdrošināšana ir kļuvusi par atbalsta rīku arī ikdienas gaitās, piemēram, iepērkoties. Tā ir kā papildu aizsardzība gan iegādātajām precēm, gan finanšu līdzekļiem. Piemēram, ja prece ir iegādāta ar kredītkarti un četru mēnešu laikā no iegādes brīža tā tiek sabojāta vai tiek nozagta, darbosies pirkumu apdrošināšana. Noderīgs būs arī X kredītkartes apdrošināšanas pakalpojums – cenas aizsardzība – ja 30 dienu laikā no pirkuma iegādes brīža tā pati prece pieejama par zemāku cenu, nekā par to samaksāts, tad pirkumu apdrošināšanas ietvaros tiek atmaksāta cenas starpība.
Tāpat apdrošināšana tika pielāgota jaunajai situācijai, kad liela daļa klientu paliek mājās un strādā no mājām, ieviešot palīdzības komplektu mājoklim. Tādās situācijās kā atslēgas pazaudēšana, plīsusi caurule un citās ikdienas ķibelēs apdrošināšana apmaksās atslēgu servisu, namdara pakalpojumus, santehniķa pakalpojumus, šķidruma savākšanas pakalpojumus, apsardzes un elektriķa pakalpojumus.
Maksā ar karti un dalies ar balvām
Kā pievienotā vērtība "Citadeles" klientiem ir pieejama lojalitātes programma X REWARDS. Tā ir balvu un atlaižu programma X karšu lietotājiem, kur uzkrātos punktus ir iespējams apmainīt pret balvām un pakalpojumiem. Šogad pirmo reizi klientiem bija iespēja iemainīt uzkrātos punktus pret palīdzību kādai labdarības organizācijai. Lai atbalstītu ārstu un citu medicīnas darbinieku cīņu pret Covid-19, "Citadele" ārkārtējās situācijas laikā ieviesa klientiem iespēju apmainīt X REWARDS punktus pret mediķu maltītēm. Kampaņas pirmo piecu dienu laikā tika saziedotas vairāk nekā 3600 maltītes. Redzot klientu interesi un aktivitāti, atbalsts labdarības organizācijām tika ieviests kā pastāvīga iespēja, un šobrīd iespējams apmainīt savus uzkrātos punktus pret palīdzību dzīvnieku patversmei "Ulubele".