Latvieša mūžīgais sapnis par jauniem vilcieniem
RAIVIS VILŪNS
"Delfi Bizness" redaktors
Vilcienu iepirkumiem Latvijā ir ilga un sarežģīta vēsture, pārsvarā skumju notikumu caurvīta. Tikai 2019. gadā, pēc ilga iepirkuma procesa, virkni pārsūdzību un citu ķibeļu, tika atbalstīta 32 divu jaunu elektrovilcienu iepirkums. Paredzēts, ka 2023. gadā visi vilcieni varētu kursēt pa Latvijas sliedēm.

Taču vēl aizvien Latvijā ir virkne neelektrificētu līniju par kurām šobrīd braukā dīzeļvilcieni. Pašlaik Latvijai ir 22 dīzeļvilcieni, bet daļa no tiem ražota vēl pagājušajā gadsimtā. Pērn tika apspriesta iespēja iepirkt jaunus vilcienus, lai aizstātu PSRS ražotos, kas savu mūžu jau ir nokalpojuši.

Tomēr šogad janvārī tika paziņos, ka iepirkums izbeigts, jo Eiropas Komisijas (EK) institūcijas neatbalstīja finansējuma pārdali un tādēļ tiek meklēta jaunas, zaļajam kursam atbilstošākās alternatīvas. Nu ministrija paziņoja, ka, lai noteiktu piemērotākos parametrus bateriju vilcienu ekspluatācijai Latvijas apstākļos, šā gada otrajā pusē plāno pasūtīt tehniski ekonomisko priekšizpēti paredzēto ieguldījumu tehnoloģisko un ekonomisko aspektu izvērtēšanai.

Škiet, ka Latvijas pasažieri tuvākajos gados jaunus vilcienus tik drīz vēl neredzēs.
Attēls: Raivis Vilūns