Cenu kāpums
RAIVIS VILŪNS
"Delfi Bizness" redaktors
Šonedēļ "Swedbank" Finanšu institūts vēstīja, ka 87% Latvijas iedzīvotāju jau ir mainījuši savus naudas tērēšanas paradumus. Arī "Delfi" nesen, analizējot cenu izmaiņas Latvijā, secināja, ka cepumi ir divreiz dārgāki, bet tualetes papīram cena augusi par pusotru eiro.

Aptaujā 64% respondentu norāda, ka vairāk nekā iepriekš pievērš uzmanību preces cenai un izvēlas tādas preces, kurām piemērotas atlaides vai akcijas. 38% iedzīvotāju pāriet uz lētāku zīmolu precēm. Tāpat cilvēki uzņemas noteiktas lietas paveikt pašu spēkiem - 30% aptaujāto norādījuši, ka paši ķērušies pie dažādiem remontdarbiem, mājas vai dārza labiekārtošanas, mazdārziņa iekopšanas.

Attiecīgi var secināt, ka jau šobrīd teju visi Latvijas iedzīvotāji ir sajutuši cenu kāpumu, bet, kā zināms, vasara tradicionāli ir lētāks gadalaiks - nav jāmaksā par apkuri, mazākas enerģētikas cenas, automašīnas tērē nedaudz mazāk degvielu un dažādi produkti mēdz būt lētāki.

Var uzdot jautājumu, kas notiks rudenī un ziemā, kad klāt nāks apkures izmaksas gan privātajiem iedzīvotājiem, gan, piemēram, veikalniekiem, kuriem jāapkurina arī tirdzniecības platības.

Ik nedēļu piektdienās publicējam "Delfi Bizness" komiksus, pasmaidot par aktualitātēm. Citus komiksus atradīsi šeit!
Attēli: Raivis Vilūns