Mazā biznesa kategorijā zelta apbalvojumu saņēma "Teddy Tray", savukārt par labākajiem ražošanas uzņēmumiem interneta vidē atzīti "Madara Cosmetics" un "Pranamat Eco". Kategorijā "Nozaru veikali" augstāko žūrijas vērtējumu saņēma "Tet", savukārt par labāko daudznozaru interneta veikalu atzīts "Rimi Latvia".
Pakalpojumu sniedzēju vidū par labākajiem atzīti "Pica Lulū" un "Bite", bet veiksmīgākā mobilā lietotne žūrijas vērtējumā ir "Wolt". Kategorijā "B2B e-komercijas vietnes" zelta apbalvojumu saņēma "PrintOnPack.com". Par veiksmīgāko globālo e-veikalu Latvijā atzīts "About You", savukārt kategorijās "Eksportētāji" un "Platformu veikali (marketplace)" zelta apbalvojumu ieguva "Azeron".
Arī par līderi kopvērtējumā un "Grand Prix" ieguvēju kļuva uzņēmums "Azeron", kas ražo inovatīvus videospēļu kontrolierus un eksportē tos uz ārvalstīm, galvenokārt uz ASV, Austrāliju, Āziju un Rietumeiropas valstīm. "Azeron" saņēma īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis.
"Mēs zinām, ka "Printful" kļūšana par Latvijas pirmo "vienradzi" pavērs durvis arī nākamajiem veiksmes stāstiem. Tāpat vēsturē tiks ierakstīts pirmais konkursa "E-komercijas zvaigzne" uzvarētājs, bet tam sekos nākamie. Mūsu cilvēku zināšanu un izdevīgās lokācijas dēļ Latvija var kļūt par vienu no e-komercijas centriem Eiropā vai pat pasaulē," uzsver viens no konkursa iniciatoriem – "Printful mārketinga vadītājs Raitis Puriņš.
Atbalstot konkursa "E-komercijas zvaigzne" finālistus kategorijās mazais bizness, ražotāji un eksportētāji, Latvijā vadošais medijs DELFI rīkoja e-komercijas DELFI auditorijas simpātijas balvas balsojumu, kurā ikviens varēja nobalsot par labāko, ērtāko un efektīvāko risinājumu. Šajā balsojumā uzvaras laurus plūca zīmols "Vegan Fox", kas saņēma mākslinieka Gata Erdmaņa radīto balvu DELFI "Izcilības sfēra" un 1000 eiro reklāmai DELFI medijos.
"Katra krīze nes arī jaunas iespējas, un šī pandēmija viennozīmīgi ir bijis liels grūdiens e-komercijas nozares kopējai attīstībai. Prieks par daudzu uzņēmēju spēju pielāgoties vispasaules situācijai, ne vien attīstot savu produktu un pakalpojumu pārdošanu interneta vidē, bet arī paplašinot starptautisko tirdzniecību," uzsver konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" žūrijas priekšsēdētājs, digitālās aģentūras "Element Digital" vadītājs Arnis Jēkabsons.
Kopā ar starptautisko interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmumu "Gemius" tika noskaidroti iedzīvotāju vidū atpazīstamākie e-veikali Latvijā. Pēc iedzīvotāju aptaujas datiem populārākais ražotājs ir "Liepkalni.lv", zināmākais daudznozaru e-veikals ir "220.lv", bet nozaru veikals – "Janisroze.lv". Par iecienītāko ēdinātāju atzīts "Lulu.lv", zināmākais pakalpojumu sniedzējs ir LMT.lv, savukārt iedzīvotāju vidū atpazīstamākā globālā e-komercijas vietne ir "Aliexpress.com".
Konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" partneris "Omniva" pasniedza īpašu ilgtspējas balvu par cilvēku ar invaliditāti nodarbināšanu. To saņēma sociālais uzņēmums OWA, kas par savu uzdevumu ir definējis motivēt grūtībās nonākušās sievietes pilnveidoties, izglītoties un dzīvot pilnvērtīgu dzīvi.
"E-komercijas uzvaras gājiens turpinās, un Covid-19 ir kalpojis kā papildu katalizators vēl straujākai nozares izaugsmei. Arī "Omniva Latvija" dati apliecina patērētāju paradumu maiņu. Jau šobrīd vairāk nekā 50% Latvijas mājsaimniecību izmanto piegādes pakalpojumus, un gada laikā tiek nosūtīts vairāk nekā pieci miljoni paciņu. "Omniva" piedāvātais pakalpojums pēc savas būtības balstās ilgtspējas idejā un izaicinājumos, ar kuriem saskaras mūsdienu pasaule. Novērtējot ilgtspējas nozīmi, mēs vēlamies ne tikai priecāties par sasniegto, bet arī pateikties tiem, kas motivē turpmākai izaugsmei ikvienu sabiedrības locekli, īpaši atstumtības riskam pakļautos iedzīvotājus. OWA ir lielisks piemērs tam, kā ikdienas darbu apvienot ar sociālo atbildību," uzsver Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.
Mediju grupas EHR specbalvu saņēma "Lulu.lv, savukārt "JCDecaux" simpātiju balvu ieguva "Wolt".
Uzvarētāju saraksts pieejams www.ekomercijaszvaigzne.lv.
Konkurss "E-komercijas zvaigzne" pirmo reizi norisinās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas. Konkursa iniciatori un stratēģiskie partneri ir uzņēmumi "Printful" un "Omniva Latvija"; sadarbības partneri: "Element Digital", "Swedbank", "SalesForce", "Joom", "IT Cluster", "Scandiweb", "Gemius", "Fantadroms"; informatīvie partneri: DELFI, "Ir Nauda", "Httpool", TV3 grupa, "JCDecaux", EHR, "Inbox.lv", "Visual Media".