"Luminor" banka sadarbībā ar Latvijas Etnogrāfisko brīvdabas muzeju pērn augustā izveidoja jaunu tirgošanās portālu www.egadatirgus.lv, tādējādi uzrunājot vairākus simtus amatnieku, kuriem nebija iespēja piedalīties tradicionālajā klātienes gadatirgū. Līdz šim portālu apmeklējuši jau vairāk nekā 70 tūkstošu apmeklētāju, un tas ir aptuveni divas reizes vairāk nekā katru gadu pulcē klātienes gadatirgus.
"Luminor" vienmēr ir bijis svarīgi atbalstīt vietējos uzņēmējus, īpaši šādos, vēl nebijušos apstākļos, meklējot jēgpilnus veidus, kā atbalstīt ekonomiku, īpašu uzsvaru liekot uz e-attīstību un e-komercijas risinājumiem, aptverot iespējami vairāk vietējo tirgotāju, tostarp amatniekus un mājražotājus.
Pirmajā pandēmijas vilnī īpaši cieta amatniecības nozare, kurā tirdzniecība bija teju pilnībā apstājusies, atstājot amatniekus un mājražotājus ar daudzām nepārdotām precēm. Turklāt lielākā daļa amatnieku saražoto preču nav pirmās nepieciešamības preces, tāpēc šī situācija izpelnījās salīdzinoši mazu sabiedrības uzmanību. Ja lielākie tirgotāji samērā ātri atrada veidus, kā pielāgot savu biznesu, tad amatniekiem tas bija daudz grūtāk galvenokārt nepietiekamo līdzekļu un vājo e-komercijas prasmju dēļ. Arī Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss (DESI) rāda, ka vairāk nekā pusei Latvijas iedzīvotāju trūkst digitālo pamata prasmju, kas ir izšķiroši, lai varētu biznesu pārveidot uz e-biznesu. Turklāt vēl satraucošāks fakts ir tas, ka tikai 11 % Latvijas MVU pārdod savus produktus, pakalpojumus tiešsaistē un tikai 5 % no MVU apgrozījuma veido e-komercija. Lai arī Latvijā ir visi priekšnosacījumi – labs platjoslas pārklājums un aktīvi interneta lietotāji, biznesa sektors joprojām neizmanto visas priekšrocības, ko sniedz digitālās iespējas un e-komercija.