Saprotot, kur ved pārmaiņas un to nepieciešamību, biznesam ir iespēja atsperties augstam lēcienam savā attīstībā. Mūsdienās progress uzņēmējdarbībā lielā mērā iet roku rokā ar tehnoloģijām un integrētiem IKT risinājumiem, un šajā ziņā būtiski uzsvērt, ka runa jau labu laiku vairs nav tikai par ugunsmūri datoram vai mājaslapas glabāšanu uz ārštata servera.
Arī IKT vērtība un vajadzība šodienas biznesa ekosistēmā ir mainījusies, iegūstot ne vien atbalstošu, bet daudzos gadījumos arī stratēģiski svarīgu lomu, kur fokusā ir uzņēmējdarbības izaugsme.
Tos, kuri biznesā bez IKT jūtas komfortabli, es aicinu neatlikt lēmumu par IKT kapacitātes izmantošanu un stiprināšanu. Pieaugošās patērētāju prasības apvienojumā ar spraigu konkurenci un strauju tehnoloģiju attīstību ir radījušas tik dinamisku vidi, kurā var šķist, ka bizness plaukst, taču patiesībā tas ir nonācis stagnācijas fāzē un neizmanto visas pieejamās "kārtis". Tāpēc uzņēmumiem ir jābūt konstanti atvērtiem, meklējot efektīvākus darba organizēšanas, datu pārvaldības, drošības standartu uzturēšanas un inovāciju radīšanas veidus, šiem mērķiem pielietojot IKT iespējas.
Šobrīd vērojams, ka digitālās transformācijas vilnis rada plašas pārmaiņas teju visu nozaru uzņēmumos, atklājot jaunus uzņēmējdarbības modeļus un novatoriskus pakalpojumus, optimizējot izmaksas un palielinot ieņēmumu plūsmu.
Tie uzņēmumi, kuru ikdienas darbs notiek ar IKT palīdzību, var izmantot šo risinājumu spējas savā labā. Patiesībā, prasme izmantot IKT sava biznesa attīstīšanai, ir viens no iemesliem, kādēļ tādi tehnoloģiju milži kā "Apple", "Microsoft", "Samsung" u.c. ir pasaules ekonomikas dzinējspēki. Turklāt, kā liecina pētījums "2020 Insight Intelligent Technology Pulse: The Impact of Covid-19 on Business Readiness", pandēmijas ietekmē 79% uzņēmumu IT ieņems lielāku lomu nekā pirms veselības krīzes. TOP 3 lietas, kurām kompānijas pievērsīs lielāku uzmanību būs datu un tīkla drošība, IT vadība attālinātā režīmā, kā arī plašāka mākoņpakalpojumu izmantošana.
Nevaru izvairīties pieminēt arī Covid-19 ietekmi, kas ļoti nepārprotami demonstrē, ka tieši IKT ir transformējušas, glābušas no dīkstāves vai pat iznīkšanas neskaitāmus biznesus. Aizvadītajā pandēmijas gadā IKT ir balstījušās arī virkne inovāciju, piemēram, medicīnā, ražošanā un citās nozarēs.
Jāatzīst, ka pirms vairākiem gadiem IKT risinājumi tika uzskatīti par dārgu ekstru, ko varēja atļauties tikai lielas organizācijas, piemēram, finanšu un banku industrijā, valsts sektorā, aviācijā vai telekomunikācijās. Taču laikam ejot un IKT nozarei attīstoties, tie ir kļuvuši par vienlīdz pieejamiem risinājumiem vidēja un maza līmeņa uzņēmumiem par ļoti demokrātiskām izmaksām, pilnībā atsverot to nozīmi un sniegtos ieguvumus.
Vēl viens faktors, kurā IKT pakalpojumu sniedzēji ir auguši, ir spēja nodrošināt faktiski visus IKT pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja. Baltijā šīs kapacitātes flagmanis ir "Bite", piedāvājot uzņēmumiem "Bite One IT" integrētos IKT pakalpojumus, kas ir biznesu atbalstošs pakalpojumu kopums ikvienam, neatkarīgi no IKT zināšanām vai vajadzību apjoma.
Piemēram, mākoņpakalpojumus, Datu centra iespējas Latvijā un Lietuvā, jaudīgu internetu un datu pārraidi, mobilā un fiksētā interneta risinājumus, uzņēmuma IT apkalpošanu, drošu IKT infrastruktūru, programmatūru licences, viedo zvanu pārvaldnieku mobilo zvanu pārvaldīšanai, specifiskus un individualizētus IKT risinājumus un daudzus citus.
Līdz šim "Bite One IT" klienti ir aprēķinājuši, ka IKT ieviešana viņu darba procesos, nododot rūpes par šo risinājumu pielāgošanu, uzstādīšanu un uzturēšanu ārštata profesionāļiem, gadā ļauj ietaupīt līdz pat 30% no operacionālo izmaksu apjoma, tāpēc jāpatur prātā, ka IKT izvirzīšana par prioritāti, ir nevis dārgāks bizness, bet gan efektīvs ilgtermiņa solis.
IKT risinājumi jau sen nav tikai lielo kompāniju greznība, 21. gadsimtā tie ir jebkuras nozares, mēroga un jomas uzņēmuma sabiedrotais. Un jāpapildina, ka to evolūcija, lai gan bijusi ļoti strauja, vēl aizvien uzņem apgriezienus. Tas nozīmē, ka nākotnē to loma vēl tikai palielināsies. Un kurš bizness gan nevēlas būt gatavs rītdienai, gūstot papildu priekšrocības un konkurētspēju jau tagad?