Foto: Publicitātes foto
Sākoties pandēmijai, ikvienam uzņēmumam bija strauji jāpārkārto un jāpielāgo sava darbība tā, lai visi procesi būtu epidemioloģiski droši, bet vienlaikus – neapstātos. Arī ģimenes uzņēmums "Milzu!", kas ražo brokastu pārslas, pandēmijas sākumposmā bija spiests transformēt savu darbību. Taču, par spīti tam, tieši Covid-19 laikā tapa viņu jaunais zīmols "Veggy Crush" un tā produkcija, kas līdz pandēmijas atnākšanai bija tikai ideja. Kādiem līkločiem pandēmijas laikā uzņēmums ir izgājis cauri?

Pērn "Milzu!" saskārās ar tādu pašu nepieciešamību un izaicinājumu kā daudzi citi uzņēmumi – ar nodomu rūpēties par darbinieku veselību un ievērot epidemioloģiskās drošības prasības, daļai no darbiniekiem bija jāsāk strādāt attālināti.

Tolaik gaļas produktiem alternatīvu gatavo maltīšu zīmola "Veggy Crush", kā arī graudaugus nesaturošu pārslu "Veggy Cereal" ieviešana tirgū bija tikai apsverama doma, pie kā uzņēmums strādāja. Tirgū valdīja neskaidrība, kā mainīsies iedzīvotāju pirkšanas paradumi. Galu galā – jauna zīmola un produktu ieviešana krīzes apstākļos jebkuram pārtikas ražotājam kopumā šķistu riskanta un nepiepildāmi ambicioza ideja. Jo realitātē tas nozīmē ne tikai produkta, tā zīmola un iepakojuma izstrādi no nulles, bet arī paša produkta virzīšanu vietējos veikalos un eksporta tirgos, kamēr pircēji savā uzvedībā bija jau ieviesuši jaunus paradumus.

Turpina "Milzu!" saimnieks Enno Ence: "Kad atnāca veselības krīze, mēs sapratām, ka atliek tikai pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Nolēmām augt, nevis apstāties. Tā rezultātā, esam ne tikai izvairījušies no dīkstāves, bet, atšķirībā no daudziem citiem ražotājiem, Covid-19 mums deva vajadzīgo impulsu uzņēmuma tālākai attīstībai. Jaunais zīmols un "Veggy Crush" produkcija nonāca liela izplatītāja redzeslokā, tāpat arī mūsu eksporta ambīcijas, piemēram, Polijas, Skandināvijas tirgos, nekur nebija izgaisušas."

Tiesa, tālākajos darbos izaicinājumus radīja praktiskas dabas jautājums – gan ražotnē, gan dažu darbinieku mājās nav bijis pieejams kvalitatīvs internets. Lai arī ražošanas uzņēmums, internetam šī uzņēmuma darbības nepārtrauktībā un darbā pie jauna zīmola ieviešanas ir liela loma. Proti, darbinieki ikdienā izmanto vismaz sešas dažādas lietotnes savstarpējai saziņai, un katrai no tām ir nepieciešams interneta savienojums. Arī grāmatvedības procesu nodrošināšana, nākamo produkcijas piegāžu plānošana uz veikaliem Latvijā un ārvalstīs bez interneta nav iespējama. Nemaz nerunājot par jauna produkta virzīšanu lokālajā un eksporta tirgos, kur nepieciešama regulāra saziņa, informācijas apmaiņa ar sadarbības partneriem, kas attālināta darba apstākļos notiek ar videokonferenču un e-pastu starpniecību.

"Šo situāciju varētu salīdzināt ar neseno kuģa "Ever Given" iestrēgšanu Suecas kanālā – vienai, bet nozīmīgai komunikācijas artērijai neplūstot, faktiski tiek paralizēts viss uzņēmums. Šāda krīze mūsu uzņēmumam nozīmētu eksporta darījumu aizkavēšanos vai pat pilnīgu apstāšanos, kā arī, iespējams, tukšus vietējo veikalu plauktus, jo tieši komunicējot ar partneriem, spējam nodrošināt atbilstoša apjoma piegādes, sākot no to saražošanas līdz pat nogādāšanai veikalos. Arī mūsu jaunais zīmols "Veggy Crush" noteikti nenonāktu pie pircējiem tik drīz," stāsta Ence.

Operatīvi saprotot, kādēļ līdz šim konkrētajā lokācijā stabils interneta pārklājums nebija pieejams, kā to atbilstoši ierīkot gan ražotnē, gan nodrošināt tā pieejamību uzņēmuma darbiniekiem, integrētā IKT pakalpojuma koncepta "Bite One IT" eksperti spēja novērst radušos situāciju.

Ence papildina, ka brīdī, kad īpaši liela uzmanība jāvelta uzņēmuma darbības nodrošināšanai, jaunu produktu ieviešanai tirgū, ir ļoti svarīgi sastrādāties ar profesionāļiem, kuri ne tikai nemanot novērš līdzšinējās problēmas, bet arī sniedz nozīmīgu atbalstu uzņēmuma darbībā. Tādējādi uzņēmēja fokuss paliek bizness.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!