Sūtījumu piegādes biznesā ir bijis ievērojams pieprasījuma pieaugums, un krīzes apstākļos tam ir savi pārbaudījumi, lai attaisnotu savu klientu un attiecīgi viņu gala klientu un partneru cerības.
"Iepriekšējos gados pirms pandēmijas, sūtījumu piegādes "karstais punkts" bija, piemēram, Ziemassvētku laiks, kad nācās pielikt lielākas pūles, lai visas pakas nonāktu pie adresātiem laikus, līdz ar to lielāks darba apjoms bija sezonāls, tam ļoti laikus arī spējot sagatavoties. Savukārt pērn un šogad teju visu gadu strādājam pastiprinātā slodzē, kas iepriekš bijusi vien periodiski. Visdrīzāk šādā režīmā turpināsim strādāt vēl kādu laiku, kas nozīmē, ka izaicinājumi, augot apjomam, turpinās," ieskicē "DPD Latvija" Pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja Dita Mirbaha.
Skaitļos raksturojot, ko šim uzņēmumam nozīmē "pielāgošanās", jāuzsver, ka "DPD Latvija" nodarbināto kurjeru skaits ir audzis no 160 pērnā gada oktobrī līdz 300 šī gada aprīlī – tātad par 87%. Uzņēmums papildus piesaistījis arī vairākus darbiniekus loģistikas centrā, kāpinot darbinieku skaitu par 77,4% un paku šķirošanas punktā, kā arī zvanu centrā klientu apkalpošanai. Līdztekus komandas papildināšanai, arī uzņēmuma telpas ir būtiski paplašinātas – paku šķirošanas punkts Rīgā pērn ietilpa 2900 m2 plašās telpās, bet šogad visu sūtījumu uzglabāšanai un apstrādei nepieciešama jau 7800 m2 liela platība. Savukārt "Pickup" punktu skaits līdz aprīlim palielināts, sasniedzot 280 un tam kļūstot par lielāko un straujāk augošo sūtījumu piegādes tīklu Latvijā.
"Esam veltījuši daudz darba, lai pielāgotos "new normal" situācijai, uzturot nemainīgu pakalpojumu kvalitāti un servisu, tāpēc liela pateicība jāvelta mūsu uzticamajiem klientiem, kas šajos procesos ir bijuši kopā ar mums. Sūtījumu piegādē esam aicinājuši iesaistīties arī tos uzņēmumus, kuru darbība Covid-19 dēļ ir ierobežota. Tiesa, pakalpojumu kvalitāte un klientu serviss nav bijuši vienīgie fokusi mūsu darbā ar cilvēkiem. Pieņemot tik daudz jaunu darbinieku, bija jāveic gan viņu apmācības, gan jādomā par telpu paplašināšanu un attālināta darba organizēšanu, to visu paveicot teju vienlaikus. Protams, pāri visam ir bijusi arī pašu darbinieku veselība, jo kurjeri šajos laikos ir viena no pirmās frontes profesijām," stāsta Mirbaha.
Viņa uzsver, ka informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi caurvijas ikvienā uzņēmuma procesā, tādēļ "DPD Latvija" tie ļoti palīdz pārmaiņu un adaptēšanās maratonā. Tik vien kā stabils interneta pieslēgums, ko nodrošina integrēto IKT pakalpojumu koncepts "Bite One IT", ir atbildīgs par tādiem nozīmīgiem darba procesiem kā klientu apkalpošana e-pastu saziņā un digitālajās platformās, kur notiek sūtījumu noformēšana, kā arī aptuveni 260 paku skapju sistēmu darbību, lai cilvēki varētu saņemt un nosūtīt paciņas. Arī paku skapju video novērošana, kas ir būtiska to uzraudzībai, balstās internetā.
"Lai sistēma darbotos, katram tās zobratam ir jāgriežas pareizajā virzienā un vienā ritmā ar citiem. Mūsu sfērā IKT ir biznesa procesu darbības "mugurkauls". Bijām patiesi atviegloti, ka mūsu IKT infrastruktūra neprasīja lielas rūpes – to jau laikus bijām sakārtojuši, konsultējoties ar speciālistiem, kuri spēj redzēt šo risinājumu kompleksu ietekmi uz uzņēmējdarbības procesu norisi. Krīze ļoti spēcīgi izgaismoja IKT nozīmi. Piemēram, brīžos, kad kāds no sūtījumiem aizkavējas, varam būt vienmēr atvērti sarunai ar klientu, kā arī informēt viņus par situāciju. Iespēja komunicēt efektīvi un regulāri ir liela vērtība tik saspringtā laikā, kad klātienes iepirkšanās iespēja ir ierobežota un cilvēki ar nepacietību gaida savus sūtījumus, preces, kas iegādātas tiešsaistē. Mūsu birojā ir pat divi interneta pieslēgumi, kur gadījumā, ja viens nestrādā, ierīce automātiski un, darbiniekiem nemanot, pārslēdzas uz otru, neapstādinot loģistikas programmatūru darbību. Arī paku skapji stabila interneta dēļ ir ierindā, kas ļauj funkcionēt paku sūtīšanas un saņemšanas procesiem. Tātad – var uzbūvēt ļoti precīzu loģistikas shēmu, bet, ja labā roka nezina, ko dara kreisā, šī shēma var izrādīties dzīvotspējīga tikai uz papīra. Tieši tāpēc esam gandarīti, ka savlaicīga digitalizācija ir ļāvusi uz mums šobrīd, pandēmijas laikā, liktās cerības sūtījumu piegādē patiešām attaisnot ar lielāko atbildību," atzīst Mirbaha.
Jāpiebilst, ka, neraugoties uz pandēmijas radītajiem izaicinājumiem, kas ik dienas ir uzņēmuma darāmo darbu sarakstā, "DPD Latvija" nav atlicis arī ilgtspējīgu transporta risinājumu ieviešanu. Proti, uzņēmums jau izmanto 12 elektro auto sūtījumu piegāžu nodrošināšanai, tādējādi "DPD Latvija" ir līderis starp uzņēmumiem Latvijā elektro autoparku. Līdz 2025. gadam uzņēmuma mērķis ir autoparkā ieviest kopumā 42 elektroauto, tā kļūstot par videi draudzīgāko sūtījumu pārvadātāja autoparku Latvijā oglekļa dioksīda jeb CO2 emisiju neitrālu sūtījumu piegādes nodrošināšanai. Līdzās spējai pielāgoties, šis solis ir vēl viena uzvara uzņēmuma pandēmijas pieredzes stāstā.