Digitālo pakalpojumu tiesību akta (DPA) uzmanības lokā ir ne tikai sociālo mediju platformas, bet visi lielie digitālo pakalpojumu sniedzēji, kuri mūsdienās ietekmē cilvēku izvēles iepērkoties, veido cilvēku viedokļus sazinoties un nemanāmi ietekmē mūsu ikdienu. Likuma mērķis ir panākt, lai lielās sociālo mediju platformas būtu atbildīgākas par to, kāds saturs tajās tiek publicēts, kā arī, lai novērstu krāpnieciskas darbības e-komercijas platformās. Viss, ko uzskatām par nelikumīgu un apkarojamu reālajā pasaulē, būtu jāattiecina arī uz digitālo pasauli. Šī likuma ieviešana ES dalībvalstīs nozīmē konkrētu uzraudzības funkciju deleģēšanu kādai no uzraudzības iestādēm (t.s. kontaktpunkti), lai panāktu, ka digitālās platformas ievēro jaunos noteikumus. Vienlaikus jāapzinās, ka jauni regulējumi un prasības var mazināt jaunu uzņēmumu veidošanos un inovāciju procesus esošajos digitālajos uzņēmumos, tāpēc būtu jāveido vienoti principi vai vadlīnijas par DPA ieviešanu un interpretēšanu Eiropā, lai izvairītos no pārāk stingrām prasībām un pārregulēšanas riska.
Kas notiks digitālāk?
Jauna kārtība virtuālajā tirgusplacī – Eiropa ceļā uz drošu digitālo vidi
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit