Foto: Publicitātes foto
Tuvāko gadu laikā teju katrā nozarē tiks īstenots Eiropas Savienības zaļais kurss un risināti ilgtspējas jautājumi – uzņēmējiem tas nes jaunus izaicinājumus, taču dod arī nebijušu iespēju uzlabot konkurētspēju un apsteigt gausākus konkurentus. Eiropas un pasaules tirgus pārorientācija šajā virzienā notiek jau tagad, tāpēc ieguvēji būs tie uzņēmumi, kas šai tendencei spēs pielāgoties agrāk. Kā zaļo kursu un jaunās regulas izmantot sava biznesa labā, kur smelties idejas veiksmīgākai uzņēmējdarbībai un kā šis aspekts var ietekmēt finanšu pieejamību biznesa attīstībai?

Eiropas Savienības (ES) zaļā kursa galvenais uzdevums ir būtiski mazināt gaisa, ūdens un augsnes piesārņojumu, kas dotu pozitīvu ietekmi uz ik katra iedzīvotāja veselību. To nosaka Eiropas politiķu pragmatiskā domāšana: Eiropas Vides aģentūras aplēses rāda, ka klimata pārmaiņas vien ES pēdējo četrdesmit gadu laikā radījušas zaudējumus 487 miljardu apmērā. "Zaļo" mērķu sasniegšana tiks un jau tiek stimulēta visdažādākajos veidos – gan ar ES fondu finansējumu, gan normām un regulām, kurām Eiropas valstīm jāpiemērojas.

Vienlaikus ir maldīgi domāt, ka šīs pārmaiņas skar tikai potenciālos "piesārņotājus". ES zaļais kurss tuvāko gadu laikā ietekmēs visas ekonomikas nozares. Gan transporta un enerģijas ražošanu, kas rada būtisku siltumnīcas efekta gāzu emisiju, gan jebkuru citu nozari, kuras jau šodien tiek aicinātas izvēlēties ilgtspējīgus risinājumus ražošanā, loģistikā, ēku būvniecībā, bioloģiskās daudzveidības veicināšanā, enerģijas patēriņā un ikdienas darbā kopumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!