Foto: Publicitātes foto
Ietekmīgu pasaules līmeņa uzņēmumu, kuri publiski apņēmušies pārskatāmā nākotnē sasniegt klimatneitralitātes un ilgtspējīgas uzņēmējdarbības mērķus, kļūst arvien vairāk – tehnoloģiju kompānijas "Intel", "Apple" un "Autodesk", interjera preču gigants "Ikea" un daudzas citas. Uz to motivē gan patērētāju paradumu maiņa, gan arvien stingrākas nacionālo valstu un starptautisko organizāciju prasības. Taču, ko uzņēmumam īsti nozīmē klimatneitralitates un ilgtspējīga biznesa mērķi? Ar kādām metodēm uzņēmumi mazina savu ietekmi uz vidi un ko no labajiem piemēriem varam mācīties?

2016. gadā ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām ietvaros 196 valstis parakstīja Parīzes nolīgumu, apņemoties ierobežot globālo sasilšanu līdz 1,5 °C – 2,0 °C salīdzinājumā ar pirmsindustriālā laikmeta līmeni. Lai sasniegtu mērķi neļaut temperatūrai paaugstināties vairāk par 1,5 °C, visām pasaules ekonomikas nozarēm nākamajos desmit gados krasi jāsamazina emisijas.

Līdz ar to arvien vairāk uzņēmumu aktīvi strādā pie ilgtspējības mērķu sasniegšanas. Vienlaikus ir jāatzīst, ka lielākā daļa uzņēmumu nav pietiekami skaidri definējuši, kā pildīs saistības klimata jomā. Ir gan tādi, kuru apņemšanās ir nozīmīgas, gan tādi, kuru veiktie pasākumi, iespējams, ir nepietiekami. Ir vairāki galvenie virzieni, kā uzņēmums var mazināt savu ietekmi uz vidi, un tas cieši saistīts arī ar konkrētā uzņēmuma darbības specifiku un nozari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!