7. tramvajs ķengarags
Foto: Rīgas dome

Otrdien, 30. jūlijā, 7. tramvaja maršrutā sāka kursēt zemās grīdas tramvajs, "Delfi" uzzināja "Rīgas satiksmē".

Turpmāk, tāpat kā 1. un 11. maršrutā, arī 7. tramvaja līnijā kursēs gan zemās grīdas tramvaji, gan vecā tipa vagoni.

Lai pasažieriem būtu vieglāk plānot savus braucienus, kustības sarakstos tiks atzīmēti laiki, kuros katrā maršrutā kursē zemās grīdas tramvajs.

Kā norāda Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV), jauninājumi apliecina, ka sabiedriskais transports Rīgas domei ir prioritāte, kurā tiek investēts, lai sabiedriskais transports būtu pasažieriem ērts un pievilcīgs.

"Sliežu ceļu pārbūve, pielāgojot zemās grīdas tramvajiem, tiek īstenota par ES fondu līdzekļiem, un te ir otrs būtiskais aspekts – vēl pirms dažiem gadiem, kad mēs par ES naudu šim projektam cīnījāmies, mums bija jāpierāda, ka uzņēmums "Rīgas Satiksme", ir brīvs no pagātnes rēgiem un spēj tik apjomīgus naudas resursus atbildīgi ieguldīt sabiedrības labā. Tas, ka "Rīgas Satiksme" sekmīgi realizē šādus projektus, ir uzticības apliecinājums uzņēmumam," pauž Ķirsis.

Kā uzsver "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa, projektā paveiktā ir daudz – izbūvētas jaunas pieturvietas, pārbūvēti un atjaunoti sliežu ceļi, labiekārtota vide, veikti bruģēšanas darbi. Tāpat uzlabotas kontakttīkla konstrukcijas un izbūvēta jauna vilces apakšstacija.

"Rīgas satiksme" būvdarbus 7. tramvaja maršrutā uzsāka 2023. gada maijā. Līgums par būvdarbu veikšanu tika noslēgts 2023. gada pavasarī, iepirkuma rezultātā par saimnieciski izdevīgāko tika atzīts piedāvājums no Ceļu būves firmas SIA "Binders".

Būvdarbi 7. tramvaja līnijas posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags" tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta. Projektā veikti arī sliežu un pārvedu pārbūves darbi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Tāpat projekta ietvaros zemās grīdas tramvaja parametriem tika pielāgota arī 5. tramvaja līnijas infrastruktūra posmā no Jūrmalas gatves un Slokas ielas krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", paaugstinātas pieturvietas un veikta sliežu ceļa posmu pārbūve Imantā (pieturvietas "Anniņmuižas bulvāris", "Dammes iela" un "Kleistu iela"), veikta kontakttīkla energoapgādes infrastruktūras pārbūve 1. tramvaja maršruta posmā no Brīvības ielas 191 līdz Radio un Aspazijas ielas krustojumam, kontakttīkla pārbūve 11. tramvaja maršrutā Miera ielā posmā no Brīvības ielas līdz Ēveles ielai, kā arī atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai.

Turpinās arī tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielā posmā no Jūrmalas gatves līdz Kalnciema ielai.

Kopējās projekta izmaksas plānotas 60,64 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda piešķirtais līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, kas radušās līdz 2023. gada 31. decembrim – 40,175 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!