Foto: DELFI

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pārbaudīs Igaunijas uzņēmuma "Valio Eesti" piena zīmola "Alma" produkta iepakojuma marķējuma atbilstību Eiropas Savienības (ES) normatīviem, informēja PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Vineta Grīnberga.

Dienests pārbaudi veiks, pamatojoties uz tviterī publicētu sūdzību par potenciālu pircēju maldināšanu, uz zīmola "Alma" iepakojuma izvietojot saukli "Tīrs piens". PVD tviterī publicēto informāciju ir reģistrējis kā sūdzību.

Grīnberga atzīmēja, ka atbilstoši ES normatīviem pārtikas produkta informācija nedrīkst būt maldinoša, it īpaši liekot patērētājam domāt, ka pārtikas produktam piemīt kādas īpašas pazīmes, lai gan faktiski šādas pazīmes piemīt visiem līdzīgiem pārtikas produktiem.

Ja tiks konstatēts pārkāpums, PVD noteiks neatbilstību novēršanas termiņu un informēs par to produkta ražotāju, tostarp tā pārstāvi Latvijā - SIA "Valio International".

Pārbaudes vietu dienests neatklāj, jo tirgotājam nav saistības ar informāciju uz produkta iepakojuma. Pārbaudes vietu paredzēts izvēlēties pēc nejaušības principa.

"Valio International" pērn strādāja ar 353 548 eiro apgrozījumu un 64 000 eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums reģistrēts 2002. gadā, un tā pamatkapitāls ir 313 000 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Somijas uzņēmums "Valio".

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka "Valio International" darbības mērķis ir nodrošināt mātesuzņēmuma "Valio" un saistītā uzņēmuma "Valio Eesti" produkcijas - "Valio sieri", "Valio Gefilus", "Valio Alma", "Valio Eila", "Valio profee piena produkti", kā arī "Valio Oddlygood" reklamēšanu, izvietošanu un koordinēšanu Latvijas tirgū, garantējot pārdotās produkcijas apmēru pieaugumu.

PVD ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas veic pārtikas aprites un veterinārmedicīnas nozares valsts uzraudzību un kontroli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!