jaunais GSV tornis
Foto: Publicitātes attēli

VAS "Latvijas" gaisa satiksme" (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš, uzņēmuma valdes loceklis Ivars Sviridovs un būvkompānijas SIA "Aimasa" valdes priekšsēdētājs Sandris Apsīts ir parakstījuši līgumu par LGS ēkas pārbūvi ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi lidostā "Rīga".

Projekta "VAS "Latvijas gaisa satiksme" esošās ēkas pārbūve ar jauna gaisa satiksmes vadības torņa kompleksa piebūvi" celtniecības darbi saskaņā ar noslēgto līgumu ir jāuzsāk līdz 2025. gada 1. janvārim. Būvnieks nepieciešamo plānošanu, dokumentu sagatavošanu un saskaņošanu, kā arī būvlaukuma iekārtošanu un citus darbus (inženierkomunikāciju iznešana un jaunu inženierkomunikāciju ierīkošana, esošās ēkas atsevišķo daļu lokāla pārbūve u.c.) paredz uzsākt jau šogad.

Celtniecību paredzēts pabeigt līdz 2026. gada 31. decembrim.

Līguma summa ir 51 255 844,90 eiro (bez PVN). Projektu infrastruktūras uzlabošanai un pielāgošanai divējādam lietojumam, proti, gan civiliem, gan militāriem mērķiem 26,263 miljonu eiro apmērā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (Connecting Europe Facility jeb CEF). LGS saņems arī aizdevumu 25 miljonu eiro apmērā no Ziemeļu investīciju bankas (NIB).

  • Rīgas lidostā atklāta kapsulu viesnīca "Kepler Club", kas ļauj pasažieriem un citiem viesiem īslaicīgi atpūsties vai pavadīt nakti lidostā. Tehnoloģijas, viļņu šalkas, darba zona, veļas mazgāšana un citas ekstras – "Delfi Bizness" devās lūkoties, kā izskatās netipiskajā tūrisma mītnē. Ieskatījāmies arī cenrādī. Plašāk lasāms: Turki Rīgas lidostā atklāj kapsulu viesnīcu, cenas vilina

Esošais 27 metrus augstais LGS gaisa satiksmes vadības tornis ir būvēts 1973. gadā, tam ir pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu inženiertehniskie un dizaina risinājumi, un tornim ir aizvien grūtāk nodrošināt lidostas, kas attīstās, vajadzības un mūsdienīgu un inovatīvu tehnoloģiju ieviešanu. Tas lidostas "Rīga" teritorijā tiks saglabāts kā rezerves tornis.

Jaunās tehnoloģijas, kas tiks uzstādītas modernizācijas gaitā, ļaus ieviest arī attālinātās gaisa satiksmes vadības sistēmu "Remote Control Tower", nodrošinot gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās attālinātu vadību citās Latvijas lidostās.

Jaunā gaisa satiksmes vadības torņa augstums būs 49,9 metri, ēkas apbūves laukums 5958 kvadrātmetri, bet iekštelpu kopējā platība – 12 185,8 kvadrātmetri. Tornim būs viens pazemes un deviņi virszemes stāvi.

LGS jaunā GSV torņa projektu izstrādāja piegādātāju apvienība ATCT 2020, kas sastāv no trīs dalībniekiem – SIA "Arhis Arhitekti", "Leo A Daly" un "Marcos Costilla Aviation Consulting Group, LLC".

LGS vienīgais akcionārs ir LR Satiksmes ministrija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!