Izmantojot dialogu, solidaritāti, savstarpēju sapratni un sadarbību, iekļaujošu, demokrātisku un līdzdalīgu pārvaldību un dzimumu līdztiesību. Tajā pašā laikā tās ir ļoti svarīgas miera aizsardzībā, uzturēšanā un veidošanā, viņš turpina.
Borels atgādina, ka izglītība ļauj indivīdiem un sabiedrībai izdzīvot un uzplaukt un būt gataviem 21. gadsimta izaicinājumiem un iespējām. Kopā ar mākslu un kultūru tā paplašina redzesloku, ļaujot cilvēkiem, sevišķi jauniešiem, iztēloties, izveidot un attīstīt dažādas nākotnes iespējas. Izglītībai ir arī būtiska nozīme cilvēku savstarpējo saišu un tīklu veidošanā un stiprināšanā, un tā sniedz cerību un aizsardzību cilvēkiem, kurus skārušas humanitārās krīzes un piespiedu pārvietošana.
"Pamatojoties uz 2022. gada Eiropas Jaunatnes gada saistībām, mēs turpināsim strādāt, lai ikviens bērns un jaunietis varētu piekļūt izglītībai neatkarīgi no viņu izcelsmes vai dzīvesvietas. ES arī veicina mūžizglītības pieeju visiem saskaņā ar 2023. Eiropas Prasmju gada nostādnēm.Izglītības pozitīvo ietekmi var maksimāli palielināt, tikai nodrošinot taisnīgumu un iekļaušanu labi apgādātās izglītības sistēmās, kas ir piemērotas nākotnei un ļauj ikvienam īstenot savu potenciālu," sola Borels.
Viņš atgādina: Eiropas Savienībā mēs turpinām veidot Eiropas izglītības telpu kā mūsu kopīgo ilgtermiņa redzējumu par izglītības un apmācības nozari. Apvienojot 27 dalībvalstis, tās mērķis ir mūžizglītības perspektīvā izveidot noturīgākas, iekļaujošākas un uz nākotni vērstas izglītības un apmācības sistēmas visiem.
ES kā izglītības pārveides samita globālais līderis ir arī apņēmusies sasniegt ilgtspējīgas attīstības mērķi Nr. 4 – kvalitatīva izglītība pasaules līmenī. "Global Gateway" ietvaros un saskaņā ar Jaunatnes rīcības plānu ES ārējā darbībā ES ir palielinājusi finansējumu izglītībai no 7 % līdz vismaz 10 %, izmantojot divpusējas un reģionālas programmas, kā arī globālas iniciatīvas, piemēram, Globālo partnerību izglītībai.
Tādas ES iniciatīvas kā, piemēram, Erasmus+ un DEAR programma, arī veicina globālo pilsoniskuma izglītību. Tās nodrošina indivīdiem kompetences, prasmes un noturību, kas vajadzīgas, lai orientētos nenoteiktības periodos, kritiski pārdomātu savu lomu pasaulē un reaģētu un rīkotos solidāri, norādījis Borels.